VadeVi
Els cellers catalans superen els cinc milions de seguidors a les xarxes
  • CA

Aquest dimecres 9 de novembre s’ha presentat en el marc de la Setmana del Vi Català la darrera actualització de l’Enodata, l’estudi que posa el termòmetre a la presència, impacte i interacció (amb) del vi català a les xarxes socials. Un dels titulars destacats d’enguany és el que apunta cap als 5,3 milions de persones que segueixen perfils de cellers i projectes vinícoles de Catalunya a Internet. Així ho han compartit Judith Cortina i David Jobé, periodistes i responsables d’Enoturista, després d’analitzar més de 800 perfils de projectes vinícoles en sis plataformes diferents.

De fet, que siguin sis plataformes és una de les novetats d’enguany. Han incorporat, a les ja tradicionals Instagram, Twitter i Facebook, LinkedIn, Youtube i TikTok. I el resultat, apunta a Tik Tok com una de les punteres, però també Instagram i Facebook com les dues xarxes on els cellers tenen major presència.

Entre els resultats, doncs, hi consta que Instagram es manté com la xarxa més activa, amb un 84% de cellers i més d’1.832.000 seguidors, malgrat que modera el creixement; i Facebook segueix sent la xarxa amb més seguidors, 2.810.000 malgrat que només un 56% dels comptes estan actius (“El 17% de cellers han abandonat aquesta xarxa en els darrers anys”, apuntaven els Enoturistas). Twitter, amb menys presència, continua tenint el seu mercat entre el públic que busca immediatesa. De fet, si bé és cert que els perfils d’Instagram han crescut en uns 300.000 usuaris respecte a l’any passat, dirà Jobé, és una plataforma que ha davallat alguns punts en percentatge d’ús respecte a 2021.

Els top 10 a Instagram

Entre la informació avaluada i compartida, també han creat el rànquing de cellers que tenen major nombre de seguidors a Instagram. El top 10, el configuren per ordre de més a menys:

  1. Freixenet, 63.700 seguidors
  2. Terra Dominicata: 40.600
  3. Oller del Mas: 38.700
  4. Família Torres: 37.700
  5. El Xitxarel·lo de Can Virgili: 25.900
  6. Juvé & Camps: 23.200
  7. Raventós i Blanc: 23.200
  8. Gramona: 19.700
  9. La Vinyeta: 16.900
  10. Perelada: 16.300

Família Torres, el celler amb més seguidors; el Xitxarel·lo, qui més interactua

Entre els perfils analitzats, Família Torres és qui suma el nombre més gran de seguidors entre totes les seves xarxes actives amb 1 milió d’usuaris; i els responsables del projecte el Xitxarel·lo són els qui generen una major interacció.

En aquest sentit, Xavi Docampo, d’El Xitxarel·lo i Sara Sanàbria, de Família Torres, han fet valoració d’aquests resultats tot compartint alguna de les ‘receptes’ del seu èxit. Insistien que tot plegat és la suma de molts diversos factors, que obliga a trobar equilibris entre continguts que facin marca, però que alhora donin informació sobre productes i, sobretot, que atrapin l’interès de qui segueix algun dels seus perfils. El cert és que són dos projectes que disposen de perfil en moltes xarxes diferents, que tenen un equip especialitzat que s’hi dedica i que conviuen amb la necessitat d’ajustar-se constantment i modelar la manera de comunicar en funció, per exemple, dels canvis d’algoritme de les diferents plataformes, així com de cercar la millor forma de connectar amb l’usuari, afegint-hi si és possible, elements emocionals.

El vi català, també a Tik Tok

Tik Tok és una de les xarxes socials més influents en l’actualitat, i s’espera que continuï despuntant en el futur. Ja ho apuntaven els resultats de l’Enodata, sobretot destacant l’aplicació ‘TikTok Now‘, que convida l’usuari a compartir el que està fent en un moment determinat del dia (com ho fa, per exemple, el #BeReal“).

En aquest sentit, i veient aquesta tendència a l’alça, l’INCAVI ha avançat que intentarà que l’eina pugui compartir continguts de vi català a través d’un compte de la Generalitat. “Vivim una revolució digital equiparable a la revolució agrícola o industrial”, comentava la directora de l’INCAVI Alba Balcells. I, afegia, “tota presència en l’àmbit digital ens permet superar tota mena de barreres i arribar a públic on mai hi havíem arribat”, comentava tot donant pas a la presentació de resultats.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa