Cellers catalans poden fer us de la marca Dieta Mediterrània

Aquesta campanya persegueix l’objectiu que el consumidor pugui reconèixer el vi com un aliment saludable

La Fundació Dieta Mediterrània ha engegat una campanya específica pel sector del vi que dóna l’oportunitat als cellers adherits a la Denominació d’Origen Catalunya (que pertany al seu patronat) fer ús de la marca Dieta Mediterrània en les seves etiquetes.

Malgrat que el consum del vi ha format part de la nostra cultura i dieta mediterrània des de fa més de 2000 anys, la irrupció de nous hàbits de consum ha modificat el posicionament del vi, sovint deslligat de dieta saludable. Tanmateix, la Ley 24/2003 de la Viña y el Vino, defineix el vi com un aliment natural i reconeix la possibilitat de promocionar el consum moderat en l’àmbit de la Dieta Mediterrània.

Per això, la Fundació posa a disposició dels cellers que treballen amb la DO Catalunya, la Marca Dieta Mediterrània, la qual constitueix una eina al servei del vi per a recuperar el lloc que li pertany en la dieta diària, desvinculat de begudes d’alta graduació. De fet, altres països com Itàlia, ja han començat a legislar per a treure rendiment dels atributs de la Dieta Mediterrània.

Amb aquesta campanya es persegueix l’objectiu que el consumidor pugui reconèixer el vi com un aliment saludable, de llarga tradició i amb un valor afegit, ja que forma part de la Dieta Mediterrània (la recomanada per la OMS):

– 2008. FAO “…la Dieta Mediterrània és biodiversa i saludable nutricionalment (…). Protegeix la biodiversitat, els ecosistemes, els aliment tradicionals i les pràctiques agrícoles tradicionals”.

– 2010: La UNESCO inscriu la Dieta Mediterrània a la Llista Representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

Els cellers interessats en conèixer les condicions per l’ús de la marca Dieta Mediterrània, poden adreçar-se a la Fundació Dieta Mediterrània (93 419 42 48) o bé al seu Consell Regulador.

Nou comentari