Codorníu renova imatge per transmetre valors de “qualitat, prestigi i llegat”

Codorníu renova imatge a nivell global a les portes del 2022, any en què celebrarà el 150è aniversari del primer cava, que va crear l’any 1872 per Josep Raventós. La companyia emprèn un redisseny de la mà del dissenyador Salvatore Adduci amb l’objectiu, segons la marca, “de comunicar millor els seus valors, ancorats a les arrels i mostrar-se com el que és: un celler pioner del sector, elaborador de caves de gran qualitat que, en la majoria dels casos, ja són icònics”.

Per definir la nova imatge de marca, Codorníu s’ha basat en tres atributs que defineix de la següent manera:

El llegat: fent referència a la seva llarga trajectòria en l’elaboració de caves des de 1872. El patrimoni històric i el respecte a l’origen i a la tradició són, per la companyia, valors claus i primordials.

La qualitat. “Tots els productes de Codorníu tenen la qualitat com a valor principal”, dirà la companyia. Una qualitat, expliquen, fruit del treball incansable dels seus enòlegs per assolir l’excel·lència, del seu savoir faire després de més de 150 anys elaborant cava i de la selecció dels raïms (la majoria ecològics) de vinyes pròpies o de petits viticultors amb què Codorníu té acords de llarga durada.

El prestigi: reconeixement dels productes de la marca tant en mercats nacionals com internacionals, defensen, “han contribuït a la consolidació de Codorníu com una marca de prestigi”.

La nova imatge de Codorníu, que es va iniciar amb el llançament de Codorníu Cuvée Original, també busca una major elegància, coherència, consistència i durabilitat, es tradueix en nous dissenys per a alguns dels seus caves més venuts: Codorníu Cuvée Extra Reserva Ecològic, Anna de Codornia o Ars Collecta. Durant el 2022, s’anirà canviant la imatge de tota la gamma de caves Codorníu.

En tots els casos, el nou disseny vol tenir més presència de la marca, que presideix la nova identitat gràfica a l’etiqueta, al nou collarí amb la icònica C de Codorníu, entre d’altres. També vol fomentar un vincle més gran a l’origen històric (1551) i més atenció a l’storytelling del celler recordant la seva fundació i orígens. 

Per celebrar aquesta fita, Codorníu està preparant un 2022 ple de moment cèlebres. Mostra d’això és aquest canvi d’imatge, que a més de transmetre’n els valors, millora el posicionament comercial i la competitivitat dels seus caves.

Aquest canvi d’imatge també vol ser reflex de l’aposta de la marca per la sostenibilitat. Codorníu ha iniciat un procés de transformació amb la reducció de 25 grams de pes per ampolla, rebaixa del gramatge de l’etiqueta i estalvi en cartró en no fer servir separadors. Així mateix, els caves també aniran migrant a ecològic de forma gradual aconseguint que la totalitat dels productes ho siguin l’any 2024.

Nou comentari