Sergio Fuster, CEO Raventós Codorníu: “La sostenibilitat és urgent”

“Podríem triar fer només vi, però escollim donar valor a la terra“. El Grup Raventós Codorníu referma el compromís de la companyia amb el respecte i cura de l’origen del producte que elaboren, incidint en l’aposta per un treball que els porti a esdevenir l’empresa global sostenible amb major creixement l’any 2025. Així ho presentaven aquest dijous en un acte on el CEO de la marca, Sergio Fuster, i Diego Pinilla, enòleg i director de cellers i operacions, han compartit xifres i objectius a curt termini que pretenen fer possible aquesta transició global cap a l’ecològic.

“La sostenibilitat és urgent i les empreses tenim un rol fonamental en la protecció del planeta”, deia en un crit d’alerta el CEO de la marca. Per això, s’han imposat la implantació de mesures que puguin frenar aquesta situació d’emergència. “Treballem 3.570 hectàrees -de les quals un 50% són de gestió ecològica i l’altra meitat estan en conversió-, la major en extensió a Catalunya i probablement d’Espanya”, dirà Fuster; i hem comercialitzat, en l’últim any -referint-se a 2020- 4,77 milions d’ampolles de cava ecològic, que suposa un 35% del mercat global. I malgrat això, volem que aquesta xifra creixi i que vagi consolidant la nostra aposta com a marca”.

El CEO també ha avançat que malgrat ja hi ha dues marques del grup, Parxet, Titiana i Raimat, totalment ecològiques, el gran canvi es notarà amb la transició de Codorníu, marca principal i major embotelladora del grup, de la qual s’espera que sigui 100% ecològica l’any 2024. Altres ensenyes amb vinya orgànica i en transició són Mont-Ferran, Raventós d’Alella, Scala Dei, Poblet, Portal del Montsant, Legaris i Bodegas Bilbaínas.

“Compartim ara aquestes xifres, però ja fa temps que s’hi està treballant per assolir-les”, sumava el director de cellers, Diego Pinilla. “El que us presentem avui és un treball que ve llaurant-se des de fa més de deu anys, donant resposta a una demanda creixent de vi i cava orgànics en un context on el consumidor és cada cop més exigent i compromès amb els productes de la terra, i per tant, amb la preservació del planeta”.

D’esquerra a dreta, Diego Pinilla i Sergio Fuster

En línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de la ONU

A nivell pràctic, la marca ha compartit també l’aplicabilitat en el seu dia a dia a les vinyes, celler i instal·lacions, destacant per exemple que les vinyes es treballen lliures de fungicides, pesticides i químics, i són tractades amb adobs naturals. A més a més, una altra de les apostes també anunciades durant la presentació és l’adhesió del grup al Pacte Mundial de l’ONU i ha fet seus alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, entre els quals el de “no utilitzar productes sintètics per millorar la salut i el benestar de les persones, utilitzar energia no contaminant (“un 50% de l’energia que utilitzem prové de les renovables”), eliminar emissions i apostar per una economia circular.

“És molt emocionant per a nosaltres, concloïa l’enòleg, poder viure aquest procés de transformació que posa la terra en el centre de tot, al costat de les persones i d’un treball sostenible”, deia. I amb tot plegat, afegia el CEO, “volem ser líders en l’aposta i esdevenir un exemple a seguir per a d’altres empreses de la indústria”.

Nou comentari