Codorníu arriba a Singapur

La meitat de les vendes del grup de la família Raventós ja provenen de mercats internacionals

La Presidenta del Grupo Codorniu, Maria del Mar Raventós, en una presentació de producte a la fira Alimentaria. Foto: Joan Nebot

Codorníu vol augmentar la seva presència al continent asiàtic amb l’obertura d’una nova filial a Singapur que li permetrà augmentar el seu pes a la zona i “aprofitar el potencial” del mercat, segons que informa Europa Press .

La companyia, que ja té en marxa filials al Japó i la Xina, tindrà un nou fitxatge, un executiu francès amb àmplia experiència a la zona, per dirigir des de Singapur la seva estratègia al continent.

Malgrat que les vendes al continent asiàtic creixen amb força, actualment són els Estats Units, Europa i cada vegada més, l’Amèrica Llatina, els principals mercats internacionals de la companyia.

Al tancament del seu últim exercici fiscal (tancat el 30 de juny del 2012) les vendes a l’exterior suposaven ja el 50% de les vendes totals de Codorníu, concentrant-se sobretot als Estats Units i Europa.

L’empresa familiar catalana va facturar l’últim exercici 235 milions d’euros, un 2,6% més que l’any anterior i el seu benefici net va arribar als tres milions d’euros, gairebé un 60% més que el 2011.

Per a Codorníu, que té cellers a Catalunya, La Rioja, Ribera del Duero, l’Argentina i els Estats Units, el vi és ara el seu principal motor de creixement; suposa un 45% de la facturació, respecte del 55% del cava.

Nou comentari