La Presidenta del Grupo Codorniu, Maria del Mar Raventós, en una presentació de producte a la fira Alimentaria. Foto: Joan Nebot

Codorníu vol augmentar la seva presència al continent asiàtic amb l’obertura d’una nova filial a Singapur que li permetrà augmentar el seu pes a la zona i “aprofitar el potencial” del mercat, segons que informa Europa Press .

La companyia, que ja té en marxa filials al Japó i la Xina, tindrà un nou fitxatge, un executiu francès amb àmplia experiència a la zona, per dirigir des de Singapur la seva estratègia al continent.

Malgrat que les vendes al continent asiàtic creixen amb força, actualment són els Estats Units, Europa i cada vegada més, l’Amèrica Llatina, els principals mercats internacionals de la companyia.

Al tancament del seu últim exercici fiscal (tancat el 30 de juny del 2012) les vendes a l’exterior suposaven ja el 50% de les vendes totals de Codorníu, concentrant-se sobretot als Estats Units i Europa.

L’empresa familiar catalana va facturar l’últim exercici 235 milions d’euros, un 2,6% més que l’any anterior i el seu benefici net va arribar als tres milions d’euros, gairebé un 60% més que el 2011.

Per a Codorníu, que té cellers a Catalunya, La Rioja, Ribera del Duero, l’Argentina i els Estats Units, el vi és ara el seu principal motor de creixement; suposa un 45% de la facturació, respecte del 55% del cava.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa