Compartint el món del vi

Vinthink compta, de sortida, amb 58.000 referències de vins i caves Foto: Vinthink

Vinthink, una xarxa social per als apassionats del vi, neix a Manresa fruit de l’espontaneïtat, quan un dia la Gemma Rojas en una conversa informal amb el seu marit, es van posar a parlar d’una passió que els agrada, el món del vi, i d’una debilitat: que s’obliden fàcilment dels noms dels vins, l’anyada o el nom del celler.

De seguida, el Josep Maria, que és enginyer informàtic, va plantejar una possible solució: “podria fer un “programet” per la PDA per anotar els vins que m’agraden, i llavors em seria més fàcil recomanar-los als meus amics”. A partir d’aquí el Josep Maria va començar a programar a estones lliures, fins que varen convertir el problema en una oportunitat, en un projecte per a milers de persones que com ells els agrada el vi, però no en són experts.

El projecte ha arribat en un moment clau, i encaixa perfectament amb les tendències del marketing actual: el Word-of-Mouth o marketing participatiu. El Word of Mouth és la millor manera de promocionar una marca, ja que avui en dia, tenint en compte l’ús i l’abús del marketing promocional, la forma més efectiva d’aconseguir que una campanya o una marca arribi al consumidor és mitjançant una recomanació personal. Amics i coneguts informen de manera directa, oberta i creïble sobre allò que els interessa. Mitjançant el WoM s’inicia una estratègia de marketing de forma transparent i creïble, ja que no la fa la marca, sinó un públic no expert, que parla un mateix idioma i que no té interessos comercials.

Algunes dades que ens parlen d’aquesta tendència són:

El 90% dels consumidors creuen en les recomanacions per part d’altres consumidors.

El 65% dels consumidors se senten constantment bombardejats per massa publicitat,

El 75% dels usuaris de les xarxes socials parlen i recomanen productes i serveis.

Vinthink, la primera xarxa social dels apassionats del vi compte de sortida amb 58.000 referències de vins i caves i d’11.000 cellers de Catalunya, Espanya, França, Itàlia i Estats Units i està disponible a través del lloc web www.vinthink.com, de l’aplicació per iPhone i de l’aplicació per Facebook. Tant la pàgina com les aplicacions són multilingües, amb els idiomes català, castellà, anglès, francès i italià.

Què es pot fer a Vinthink?

Cercar vins i caves segons el tipus, la varietat, la zona i la DO i compartir-los amb els amics, tant dins com fora de la xarxa mitjançant Twitter i Facebook.

Fer valoracions i recomanacions, ja sigui a amics de dins la xarxa, com publicant-les al mur del Facebook o enviant un correu electrònic.

Cercar cellers segons la zona i la DO i descobrir tota la seva gamma de productes.

Crear una llista dels teus vins favorits per tal de tenir un històric dels vins que t’han agradat.

Crear esdeveniments i convidar a amics a participar-hi: tastos, festes, presentacions …

A Vinthink hi ha perfils d’usuaris públics i privats. En els privats cal d’acceptació prèvia d’amistat mentre que els públics els poden seguir els usuaris que ho vulguin.

La versió per iPhone conté tos els punts anteriors, però s’hi afegeix la geolocalització, gracies a la qual el satèl·lit detecta l’usuari i els cellers i esdeveniments del món del vi que té a la vora. Ja s’està treballant ja en la versió per a Android.

Hi ha un aspecte participatiu que cal tenir en compte: en el cas de buscar un vi i no trobar-lo es pot donar d’alta i pujar la foto per tal que quedi en el registre de vins, però sense alterar la base de dades del Vinthink per evitar duplicacions o informacions errònies.

A més, totes les valoracions que es facin sobre un vi o tots els esdeveniments que creen els usuaris es publiquen automàticament en els comptes de Twitter i Facebook del usuari, obtenint així un efecte víric molt potent, el marketing participatiu que parlàvem al principi.

El Vinthink està pensat com una plataforma on d’altres aplicacions o webs s’hi puguin connectar utilitzant l’Api de Vinthink.

Una xarxa social també per als cellers. Vinthink PROFESSIONAL

Tenint en compte que una xarxa social significa compartir informació amb gent que està interessada en un mateix tema, Vinthink significa per als cellers una gran plataforma que els permet, per una banda, promocionar els seus productes i, per l’altra escoltar i conèixer les tendències, els gustos i les informacions que es mouen a la xarxa entre els aficionats s del vi i del cava.

Vinthink també permetrà als cellers gestionar i promocionar els seus vins i fer que els seus fans els valorin. Aquesta interacció és molt recomanable i interessant per als productors i distribuïdors, ja que la seva potent viralitat els ajudarà a que la seva marca i productes tinguin una visualització més important a Internet.

A Vinthink totes les referències dels cellers tindran el seu espai gratuït. Ser-hi no tindrà cap cost per als celler, a diferència de moltes guies en què cal pagar per tenir visibilitat. Hi haurà una opció de pagament per a bodegues, totalment opcional, que, entre altres avantatges, els donarà un posicionament més bo.

Vinthink una start-up

Vinthink encaixa perfectament en el concepte start-up, una empresa o negoci amb grans possibilitats de creixement i que prové del món de l’emprenedoria, associada a la innovació i el desenvolupament de les tecnologies.

2 anys de treball amb 4 persones treballant entre temps parcial i jornada completa, col·laboradors externs i un projecte molt ben definit, ha sigut un camí una mica llarg, però que ara ja té llum pròpia.

Les start-ups comencen com una idea de negoci creativa i generalment incorporen un element diferenciador a través de la innovació per a finalment esdevenir negoci. Amb un baix cost inicial i d’implementació, amb la col·laboració de professionals externs que han cregut en el projecte, Vinthink té un gran potencial de creixement i de fer-se un lloc en el 2.0, i evidentment fer més social i atractiu el món que envolta el vi.

Nou comentari