Es consolida la tendència a l’alça del valor del vi català

Copa de vi negre jove

Lanova eina per conèixer les dades de comercialització i valor del vi amb DO que s’elabora a Catalunya, presentada per l’INCAVI i que compta amb el suport de les Denominacions d’Origen de Catalunya, reuneix informació sobre els últims quatre anys, de 2015 a 2019. Entre les més recents, corresponents al 2019, hi destaquen les dades següents, diferenciades per mercats.

A nivell global, el 2019 es van facturar 314.885 milions d’euros; el volum d’ampolles va superar els cent mil (exactament, 100.842) i el preu mig per ampolla va ser de 3,123€, un import que va suposar un increment de l’1,1% respecte al 2018, malgrat es va vendre un 5% menys. Gairebé el 47% del vi elaborat a Catalunya amb DO es comercialitza al mercat català, una xifra que es consolida any rere any. Un 17% es comercialitza a l’estat espanyol, un 23% a Europa i un 13% a tercers països.

Mercat per mercat, el vi català amb DO a Catalunya es consolida, sent el mercat principal, amb un 47 milions d’ampolles venudes, gairebé un 47% del total comercialitzat, per un valor de 153,8 milions d’euros i un preu mitjà per ampolla de 3,274, tres xifres que incrementen respecte el 2018; el mercat estatal baixa gairebé un 16%, amb la comercialització de 17,7 milions d’ampolles i una disminució també de la facturació global, amb 52,2 milions d’euros, gairebé un 17% menys i el preu mitjà d’ampolla és de 2,9 euros.

Pel que fa el mercat europeu, s’hi van destinar 23 milions d’ampolles de vins, un 3% menys que al 2018, per un valor de 59 milions d’euros i un preu mig per ampolla de 2,57 euros. Els principals mercats són el Regne Unit, Alemanya i Suècia; i als tercers països es van comercialitzar un total de 13 milions d’ampolles per un valor de 49,4 milions d’euros, un 11% menys que al 2018. El preu mig per ampolla va ser de 3,79 euros. Els principals mercats són Estats Units i Canadà.

Nou comentari