Les cooperatives reclamen a l’Incavi més promoció del vi i línies de crèdit pels cellers
Els supermercats han incrementat les vendes de vins
Els supermercats han incrementat les vendes de vins, per no compensen les pèrdues generals| Cedida

!--akiadsense-->

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) reclama mesures de suport i inversions per al vi de proximitat i, en concret, per als cellers cooperatius, arran de la “difícil situació que viu el sector” i que s’ha vist agreujada per la crisi del coronavirus. Les vendes de vi al canal Horeca (hotels, restaurants i cafeteries), que representen més del 60% dels ingressos, estan aturades, mentre la gran majoria dels cellers han experimentat problemes amb les exportacions per la paralització de comandes.

Segons el responsable de vi de la FCAC, Joan Josep Raventós, la pandèmia “ha començat a afectar el normal funcionament de les cooperatives” i “alguns cellers s’estan veient abocats a adoptar mesures laborals i organitzatives”. Segons la FCAC, la probable prolongació de l’estat d’alarma fa preveure “una davallada encara més accentuada de les vendes en els cellers cooperatius, que tenen el nínxol de mercat en els canals de la restauració i l’exportació”.

Per contrarestar l’aturada de les vendes, la FCAC reclama una “flexibilització” de les mesures de suport al sector. En aquest sentit, insta l’INCAVI a fer una “potent campanya de promoció” conjunta amb totes les Denominacions d’Origen catalanes, i preveure línies de préstecs amb bonificació d’interessos avalats pel Govern per al circulant de les cooperatives, per tal de fer front a l’impagament dels clients.

Tot i la frenada de vendes al canals Horeca i la caiguda de l’exportació, s’ha constatat un increment del consum de vi en el canal d’alimentació. Durant les cinc setmanes de confinament, les vendes de vi per a la llar s’han incrementat una mitjana del 32,4%, en relació amb el mateix període de l’any passat, en el conjunt de l’Estat. L’augment ha arribat al 62,6% i al 73,4% durant les últimes dues setmanes, respectivament. Aquest increment, però, “no compensa les pèrdues en els altres dos canals” donat que Horeca i l’exportació “presenten un més alt valor afegit del producte”.

Nou comentari