VadeVi
Corpinnat supera les xifres de venda prepandèmiques
  • CA

Corpinnat ha presentat aquest dilluns 7 de març la memòria econòmica i social de l’entitat corresponent a l’any 2021, “fent valer el principi de transparència” i fent-ne un balanç general “positiu”. El president i vicepresident de l’associació, Ton Mata (Recaredo) i Xavier Nadal (Caves Nadal) han remarcat l’evolució del projecte a pocs dies de complir els 4 anys de vida (es van constituir l’abril de 2018), incidint en la recuperació de les vendes dels seus productes que els ha portat a assimilar (i superar) les vendes d’escumós del 2021 a les de 2019, abans que vingués la pandèmia.

La memòria especifica que l’any que ara deixem enrere els cellers Corpinnat van comercialitzar 2,3 milions d’ampolles, un 35% més que l’any anterior (pandèmia) i superant per poc els 2,2 milions de 2019; pel que fa a la facturació, aquestes vendes han reportat als onze cellers membres una facturació total de 23,1 milions d’euros, superant també el 2020 (16,8ME) i el 2019 (20,7ME).

Han incrementat també el nombre de referències comercialitzades (de 62 a 77) i el preu mitjà de l’ampolla, que ha passat dels 17 euros als 17,35€. Uns preus que en un futur s’hauran de repensar degut, entre d’altres coses, a l’increment constant de les matèries primeres que estan afectant el sector vitivinícola d’arreu. “Som resilients, i tenim estoc, apuntarà Nadal, però per supervivència aquests increments acabaran repercutint en el preu del producte final”. A tall d’exemple, el vicepresident de Corpinnat comentava que aquest mes de gener, en què el seu celler ha treballat a baix rendiment i amb uns quants dies fins i tot tancat, han pagat un rebut més elevat de llum que no pas el del mes de setembre, quan les instal·lacions estan en plena verema i treballen en alt rendiment.

Sigui com sigui, seguint amb el detall compartit de la memòria anual, tant president com vicepresident han posat l’enfoc en la consolidació de la seva aposta per les llargues criances. I és que segons les dades presentades, el 83% de les ampolles que s’han comercialitzat durant l’any que ara deixem enrere tenien una criança de més de 30 mesos a la cava, de les quals, un 28% superaven els seixanta mesos. Com a dada negativa, les dades de visites i experiències enoturístiques han patit una davallada de prop del 40% a causa de les restriccions de la pandèmia.

Corpinnat el conformen actualment onze cellers, i si bé és cert que durant el 2021 s’hi va incorporar l’últim, Pardas, algunes de les xifres encara no incorporen els resultats d’aquest celler. Per exemple, malgrat sí que hi computen les seves hectàrees de vinya, fent que es passi de les 604,3 a les 644ha, a la memòria no s’hi ha incorporat el nombre d’ampolles que comercialitzen ni sumen a la facturació total.

Parlant de cellers, els responsables del col·lectiu de moment no es mullen sobre una possible ampliació de membres, malgrat sí que han confirmat que hi ha moviments i que algun projecte hi ha mostrat interès. “No tenim la pretensió de ser molt grans, dirà Mata, però sí que estem oberts a créixer i sumar nous projectes”, apuntava el president. “Som conscients que no és fàcil -en referència a la rigidesa de requisits que demanen per entrar a formar-ne part- però tenim clar que Corpinnat neix per posar en valor la qualitat i el territori d’origen, i que com més siguem els qui ho defensem, més fort serà el vi escumós que es faci i surti del Penedès”.

En aquesta mateixa línia, president i vicepresident han apuntat de nou que és “molt improbable” la reunió amb el Cava perquè “hi ha alguns requisits que per a nosaltres són intocables”, apuntaran. Però, en qualsevol cas, també han compartit un “res és impossible“. En el que sí insisteixen i veuen possible és en la “transformació”. “Nosaltres estem disposats a fer sacrificis sempre i quan puguem veure una transformació real i positiva en benefici del sector dels vins escumosos del Penedès”, conclouran.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa