Creix el consum de vi a les llars

En els quatre primers mesos de l'any s'han consumit 141 milions de litres de vi i cava a tot l'Estat. Creix el consum de vi amb denominació d'origen, però els vins sense DO segueixen representant el 52% del mercat

Els vins amb denominació d’origen cada vegada es consumeixen més i van guanyant terreny als vins sense DO. Aquesta és una de les conclusions de les dades sobre consum que l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OeMv) acaba de presentar a partir les xifres de consum alimentari del Ministeri de Media Ambient. Així, durant els quatre primers mesos del 2010, el consum de vi amb DO a les llars de l’Estat ha crescut un 10% valor i un 12% en volum. Tot i això, el consum de vins sense DO, que està baixant, segueix representant el 52% del total del consum.

Pel que fa a les xifres generals, cal destacar que entre gener i abril, el consum total de vins i caves a l’Estat ha crescut un 2’3% en valor i un 1’5% en volum arribant als 326 milions d’euros i als 141 milions de litres, el que representa que, de mitjana, el litre de vi es ven 2’31 euros, un 0’9% més que el 2009.

Segueix l’aposta per l’OeMv
Coincidint amb la presentació d’aquestes xifres, el secretari d’Estat de Medi Rural i alhora vicepresident de l’OeMv, Josep Puxeu, ha presentat l’informe anual 2009 de l’OeMv. Puxeu ha destacat els projectes engegats per l’organisme i els que ja hi ha previstos per al 2010. A més, ha remarcat que el Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí (MARM) segueix apostant per l’OeMv. Ha assegurat que aquesta plataforma es va crear fa tres anys, en un moment en què “l’escenari era canviant, s’acabaven les polítiques europees tradicionalment intervencionistes però entre les prioritats del govern estava mantenir un nivell de suport molt alt al sector de la vinya i el vi”. Puxeu ha afirmat que “el ministeri seguirà donant suport a aquesta iniciativa malgrat el rigor pressupostari”.

Pel que fa als projectes previstos, el director general de l’OeMv Rafael del Rey ha destacat l’anàlisi sobre el mercat de vi espanyol en els quinze principals estats d’Estat Units; un estudi sobre els nous països de consum com Brasil, Rússia, Índia, Xina i Hong Kong; i un tercer estudi sobre turisme i vi.

Nou comentari