El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, encapçalat pel socialista José Luis Ábalos, ha anunciat que deixen el Penedès fora del Quart Cinturó, tancant-lo pel corredor d’Abrera tal com demanaven les entitats que defensen el patrimoni i la identitat vitivinícoles de la regió.

La Plataforma Defensem la Identitat Vitivinícola del Penedès ha celebrat aquesta decisió, que concorda amb l’opció que ha defensat des del principi. Així, la plataforma, que compta amb l’adhesió de més de 150 agents socials del territori, ha rebut la licitació d’aquest estudi, per un import d’1,8 milions d’euros, com una “molt bona notícia”. Els seus portaveus consideren que la iniciativa “encaixa totalment” amb la que han considerat des del principi com “l’única opció possible” per resoldre aquest problema.

El ministre espanyol de Transports, José Luis Ábalos | PSOE Extremadura
El ministre espanyol de Transports, José Luis Ábalos | PSOE Extremadura

Tancar el 4t Cinturó d’aquesta manera seria, segons la plataforma, la millor manera “d’evitar entrades expansives cap al Penedès”, un fet que, consideren, podria tenir efectes “devastadors” en un espai vitivinícola que, si més no en entorns metropolitans com aquest, és “reconegut i escàs” a tot el continent europeu.

L’entitat, liderada per la patronal del cava AECAVA, UVIPE-AVC i el CEPVI, va ser creada per seguir el nou Pla Territorial del Penedès per tal que no afecti el paisatge, l’entorn i la identitat d’una zona vitivinícola tan important al nostre país. És per això que celebren que el Mitma liciti aquest estudi, que vol “definir i comparar” quines són les alternatives a l’hora de construir un corredor que permeti de manera “fluida, còmoda i segura” els moviments entre les ciutats de Barcelona, Terrassa, Lleida i Tarragona.

Des d’Espiells Terra de Vi, associació formada per la zona més afectada pels projectes anteriors i on hi ha catorze cellers, també han celebrat la decisió. Maite Esteve, de Vins El Cep, ha explicat a ‘Vadevi’ que estan “molt contents” per aquesta decisió, ja que els dos traçats plantejats, els enllaços per Sant Sadurní d’Anoia i per Gelida, els afectaven molt directament. “Som la primera corona verda”, ha explicat i és per això que s’alegren que la seva feina, que va incloure la proposta d’enllaç per Abrera, “hagi donat el seu fruit”. No obstant això, també ha declarat que han de “seguir” perquè, en una zona tan sensible com aquella en què es troben, estan sotmesos a “molta pressió”.

Nou comentari

Comparteix