VadeVi
El consum de vi català a Catalunya baixa un punt respecte al 2014
  • CA

El conjunt dels vins amb Denominació d’Origen catalana lideren el mercat a Catalunya l’any 2015, amb una quota de mercat del 32,51%, ara bé el consum cau un punt respecte el 2014. Aquest lideratge té lloc principalment al canal d’Alimentació, és a dir al súper i a les botigues, mentre que al canal d’Hostaleria ocupa el segon lloc.

La DO Penedès lidera el volum de les vendes tant en els canals d’hostaleria com de l’alimentació.

Aquestes són algunes de les dades extretes de l’informe Nielsen encarregat per l’INCAVi i que pretén ser el barem per prendre el pols al consum del vi català a casa nostra.

En els darrers tres anys, el conjunt de les DO catalanes han augmentat la seva quota de mercat en 2,67 punts percentuals, passant del 29,84% l’any 2013 a 32,51% l’any 2015. El volum de vendes també presenta un creixement del 17,72%, passant de 12.260 a 14.433 milers de litres.

Ara bé, cal recordar que aquestes xifres s’aconsegueixen amb la suma de totes les Denominacions d’Origen catalanes, quan en la segona posició d’aquest rànquing hi trobem una sola, la DO Rioja.

Cal destacar també que segons ha pogut saber Vadevi, no totes les Denominacions d’Origne comparteixen la fiabilitat d’aquest estudi. Des dels Consells Reguladors que estan encontacte amb distribuidors i botigues especialitzades del seus territoris, creuen que aquest informe utilitza poca mostra i la majoria centrada en l’àrea metropolitana de Barcelona que té un comportament radicalment diferent a la resta de Catalunya pel que fa al consum de vi.

Si segreguem aquestes dades, en el canal alimentació es repeteix el lideratge del vi català aconseguit l’any 2014 amb una quota del 32,48% i per tercer any consecutiu es manté la primera posició. En els darrers tres anys, el conjunt de les DO catalanes han augmentat la seva quota de mercat en 1,79 punts percentuals, passant del 30,69% l’any 2013 al 32,48% l’any 2015. El volum de vendes també ha crescut en un 12,73%, passant de 8.533 a 9.619 milers de litres.

En el canal hostaleria, es manté la segona posició, amb una quota del 32,56% (disminueix 0,98 punts percentuals respecte l’any 2014). El volum de vendes s’ha incrementat en un 0,80%. En els darrers tres anys, les DO catalanes han augmentat 4,5 punts percentuals la quota de mercat i presenten un creixement de les vendes en volum del 29,20%, passant de 3.726 l’any 2013 a 4.814 milers de litres l’any 2015.

Aquestes dades confirmen que la presència dels vins produïts per les 11 DO de Catalunya manifesten una tendència de creixement i consolidació, i que progressivament van assolint les quotes de mercat que els correspon per la seva tradició i qualitat.

Podeu consultar l’informe aquí.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa