L’Observatori Espanyol del Mercat del Vi ha fet un estudi de més de 400 pàgines per identificar el volum de consumidores de vi i descriure’n els hàbits de compra i consum. L’objectiu final no és altre que aconseguir que més dones beguin vi, que en beguin més i que beguin vins més cars, segons explica l’OEMV. Per això s’han analitzat diferents aspectes del consum, com ara les preferències i els hàbits de compra.

el vi preferit per les dones és el vi negre. De fet, segons aquest estudi, 6 de cada 10 dones en prenen al menys un cop a la setmana i només 1 de cada 10 no en consumeix mai.

Les consumidores d’entre 26 i 55 anys són les que més diners es gastarien per una ampolla. La majoria (un 45%) estaria disposada a gastar-se entre 6 i 15 euros per una ampolla de vi en una ocasió especial. Un 20% es gastaria menys de 6 euros, un 17% entre 15 i 20 euros i un 18% més de 20 euros.

Es tracta d’una dada rellevant perquè en el 43% de les llars, qui s’encarrega de comprar vi són les dones. Només un 7% de les llars on es consumeix vi, no tenen vi a casa. De la resta, un terç guarda menys de 3 ampolles, un alte terç entre 4 i 9 ampolles i el terç restant guarda més de 10 ampolles a casa.

Una de cada tres consumidores de vi són lleials a les marques que compren.


Al 43% de les llars qui compra el vi és una dona FOTO: VADEVI

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa