VadeVi
El govern estrena una ambiciosa campanya per explicar que som país de vins

El Born Centre Cultural de Barcelona ha acollit l’estrena de la campanya Catalunya, on el vi és cultura, una proposta ambiciosa del Govern català i les denominacions d’origen del país que té per objectiu “fer d’altaveu i augmentar la notorietat dels vins elaborats amb denominació d’origen” al nostre territori. L’acte ha estat presidit pel conseller d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, David Mascort, i la directora general de l’INCAVI, Alba Balcells, i ha comptat amb la participació de representants d’11 de les denominacions d’origen catalanes.

La campanya, que està dotada amb un pressupost de mig milió d’euros, arrenca amb un espot central que consisteix en un viatge iniciàtic per tot el país travessant els territoris que representen les onze denominacions d’origen del vi català i que tenen previst projectar, emetre i compartir per diversos mitjans i altres plataformes de comunicació arreu de Catalunya. L’anunci és la primera aplicació d’una àmplia campanya que, segons fonts del govern, s’anirà desenvolupant en diferents fases, i que inclourà també execucions en canal (punt de venda, restauració, etc.), la recuperació de la Setmana del Vi Català i tota una agenda d’activitats arreu del territori vitivinícola del país.

“El vi, la millor manera d’explicar el nostre país”

“Entenem que el vi és la millor manera d’explicar el nostre país“, apuntava el conseller Mascort durant la presentació. “És una manera de viure, d’entendre la terra. La nostra manera”, afegia. També ha parlat dels valors de proximitat, de sostenibilitat ambiental, social i econòmica que representa el sector vitivinícola, que esdevenen “un pilar fonamental i imprescindible per a Catalunya”, deia. Hi coincidia Balcells, tot dient que volen ser “facilitadors per fer arribar el relat del vi català arreu”, i s’explicava: “que el consumidor sàpiga que Catalunya és terra de grans vins, de grans vinyes”.

Aquesta campanya forma part, segons expliquen els seus ideòlegs, d’una “estratègia que ha crescut sobre l’observació i l’estudi de l’evolució i les tendències de consum”, un exercici “profund”, apunten d’autoconeixement per a poder “explicar més i millor les virtuts del vi català als consumidors”. D’aquí que, insistia la directora de l’INCAVI, “un pas no fa camí“, i per això en els mesos vinents hi haurà noves fases d’aquesta estratègia per fer més conegut el vi de Catalunya. “Volem que #Jotriovicatalà sigui una realitat arreu i no quedi en una aspiració“, demanava.

Aquesta campanya s’emmarca dins l’estratègia #HoritzóIncavi2025 que es va aprovar el juliol de l’any passat amb el conjunt del sector i que se sustenta sobre diversos eixos, entre els quals hi ha la divulgació de la cultura del vi.

El sector del vi a Catalunya

Segons dades del departament, a Catalunya, hi ha uns 750 cellers i 8.500 viticultors i viticultores que, a més d’elaborar un ampli ventall de vins, “són garantia d’arrelament de la població a moltes comarques i de conservació de l’entorn i del patrimoni paisatgístic”. També s’ha insistit en el valor de la proximitat, i en el fet que més del 53% dels municipis catalans tenen vinya.

Sumat a tot plegat, més de la meitat de la superfície de la vinya catalana és ecològica. Pel que fa a dades de producció i consum de vi, a Catalunya es produeixen 340 milions d’ampolles de vi (90 de vi tranquil i 250 d’escumós), un 50% de les quals es comercialitzen en mercat intern, i la resta, a Espanya i a l’exterior, principalment al Regne Unit, Suècia, Alemanya i els Estats Units.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa