
!–akiadsense–>
El president de Freixenet, Josep Lluís Bonet Ferrer, va esquivar aquest dimarts a la nit amb bona cintura els intents de la premsa per saber en quin punt exacte es troba la negociació per l’oferta d’adquisició de Freixenet presentada pel gegant alemany Henkell. Bonet es va limitar a dir que després de dos anys i mig de negociacions “no és gens dolenta” l’oferta de Henkell, afegint que això significa que Freixenet és “valorada”.
Va tornar a deixar clar que ni ell ni el seu oncle i president d’honor de la companyia, Josep Ferrer Sala, vendran la seva participació accionarial, que és minoritària. Arribats a aquest punt va tancar la qüestió dient que “veurem què passa”. De fet, aquest dimarts va sorprendre que un dels fills del president d’honor, Pere Ferrer Noguer, no assistís a la presentació del nou anunci de Nadal de Freixenet per trobar-se de viatge a Alemanya.
L’actor argentí Ricardo Darín, que protagonitza el nou espot nadalenc de Freixenet, va voler treure ferro a la qüestió afirmant que si Freixenet ven, “jo compro”, despertant les rialles dels assistents a la gala feta al Palacete de los Duques de Pastrana de Madrid.
Sobre les qüestions polítiques no sembla que el president de la companyia líder mundial dels escumosos elaborats seguint el mètode tradicional tingui tants inconvenients per mullar-se. Va voler deixar clar que si el resultat de les urnes el 21 de desembre comporta un Govern que no respecti ni la Constitució Espanyola ni l’Estatut, la qual cosa considera que suposaria “un desastre”, que serà ell mateix qui elevarà al Consell d’Administració de Freixenet la petició d’incloure en l’ordre del dia votar si canvien el seu domicili social, situat a Sant Sadurní d’Anoia des de fa ja més d’un segle. Va reconèixer, però, que marxar del barri de l’Estació de la capital del cava els suposaria un “profund desarrelament” i que se senten “molt a gust” a Catalunya, ja que “és la nostra terra”.
Josep Lluís Bonet va reconèixer que l’octubre “va ser negre” després d’una bona marxa de les vendes fins al mes de setembre. Ara bé, va apuntar que s’ha vist aquest novembre “una certa recuperació”. Pel que fa al boicot no nega que hi hagi qui no vulgui comprar cava o productes catalans a causa de les turbulències polítiques però personalment no creu que la caiguda de vendes d’octubre hagi estat causa de cap boicot. Més aviat opina que ha estat la situació política “desarmonitzada” i d’inestabilitat que s’ha viscut a Catalunya la causant de la caiguda de les vendes. També va afegir que Espanya és “una de les primeres democràcies del món”, tot i que sí creu que “té els seus defectes, que cal arreglar posant-hi sentit comú”.
L’espot nadalenc no es podrà veure a les televisions fins l’11 de novembre

!–akiadsense–>
No serà fins a l’11 de desembre que podrà veure’s a la televisió el nou espot nadalenc de Freixenet. Una altra cosa molt diferent és a les xarxes socials. Ricardo Darín i una daurada Michelle Jenner, que interpreta una mena de fada padrina, protagonitzen la nova campanya, batejada amb el nom de ‘L’Art de Brindar’. La campanya inclou una sèrie de tutorials i altres continguts extres que es compartiran a través de les xarxes socials amb el hashtag #elArtedeBrindar.
La campanya, segons Freixenet, “recupera l’elegància i solemnitat del brindis, que ha anat perdent la seva essència amb el pas dels anys a les llars, i li torna la màgia i poesia que solia desprendre”. El nou espot és un mini-relat cinematogràfic que ha comptat amb el realitzador Kike Maillo. La productora ha estat Oxígeno i l’agència TBWA.
El nou espot, on prevalen els sentiments per damunt de les paraules, és una reivindicació audiovisual del brindis. El director de Comunicació de Freixenet, Pedro Bonet Ferrer, considera que “el brindis més solemne s’ha anat banalitzant”. O sigui, que no té cap originalitat o interès. Pedro Bonet, de fet, creu que el brindis “és una manera de celebrar la vida”. Amb aquesta nova campanya s’arriba a posar l’accent, fins i tot, en l’elecció d’una bona copa i de com servir el cava. Aquesta és ja la campanya nadalenca número 45 de Freixenet. I l’anunci, com en les últimes campanyes també es farà en català.
Michelle Jenner va admetre que protagonitzar aquest espot li suposa una gran il·lusió ja que “és l’anunci que més recordo des de petita”. En canvi, Ricardo Darín va reconèixer que al principi, quan el van trucar per protagonitzar la campanya, es va pensar que podia tractar-se d’una càmera oculta o que li volien prendre el pèl.