VadeVi
Incidir en les ‘històries’ del vi és la principal conclusió del primer Comuvicat
  • CA
Comuvicat 2019

!--akiadsense-->

Han estat dos dies intensos. Una primera experiència en la que el vi i la comunicació s’han donat la mà al Col·legi de Periodistes a iniciativa de Como Pomona. Tot i que s’ha analitzat com s’explica el vi als restaurants, des dels cellers, als mitjans de comunicació generalistes i especialitzats o a la gent més jove, una de les principals conclusions a la que s’ha arribat és que el relat el vi, les històries al voltant del vi han de ser el centre del missatge.

L’era del tecnicisme i de les anàlisis excessivament professionals s’han de circumscriure a espais molt específics, però per acostar el vi al consumidor final, cal anar més enllà i traspassar la descripció del líquid.

En una taula de sommeliers, amb el responsable de vins del restaurant Disfrutar de Barcelona, Ruben Pol, es feia esment a explicar el vi al client amb naturalitat i sense ampul·lositat. Deia Ruben Pol, que “a vegades quan et diuen ‘ara vindrà el sommelier’, sembla que hagi de venir l’home del sac, i això només ho podem superar si ens comuniquem d’una manera propera”.

Precisament la naturalitat i l’espontaneïtat és la màxima dels germans Virgili, responsables del Xitxarel·lo que han explicat la seva experiència comunicativa, dirigida bàsicament als joves i no sempre exempta de pol·lèmica, amb missatges irreverents i amb molt de sentit de l’humor. Els joves i la seva aproximació al vi, ha centrat una altra de les taules rodones. I tots ells han coincidit en que la por a acostar-se a un món que els sembla aliè, genera molta inseguretat i per tant en moltes ocasions s’opta que per rebutjar-ho o si més no per no entrar-hi.

La informació del vi als mitjans de comunicació, ja siguin especialitzats o no a la taula rodona amb la presència de la directora de Vadevi, Margalida Ripoll, es va remarcar la necessitat de distingir entre periodistes, comunicadors i prescriptors de vi i també d’un dels grans reptes “que suposa, en un moment en que el missatge comunicatiu ha de ser ràpid, immediat i curt, explicar el món del vi que és lent, pacients i tranquil”.

La imatge i com es comuncia el vi català va ser tasca del periodista Ramon Francàs que assegurava “un periodista no és una extensió de màrqueting d’un celler, un periodista fa notícies, agradin o no al celler”.

També hi ha hagut espai per analitzar la comunicació que es fa des dels cellers. Entre d’altres, la periodista Ruth Troyano, deia “poso l’accent en les persones i les seves històries” i Isabel Vea, responsable de comunicació de Família Torres afirmava, que per explicar el vi des d’un celler “la clau és tenir un relat bo i autèntic”.

Les dues jornades de la primera conferència catalana sobre la comunicació del vi Comuvicat s’ha amanit amb tastos de vins i escumosos, dirigits per tal de complementar tota l’anàlisi sensorial amb una anàlisi sensorial.

Como Pomona valorava l’èxit d’aquesta, anunciava que totes les ponència es podran consultar en vídeo properament per “seguir analitzan el sector des del punt de vista comunicatiu” i recordava que “hi ha un vi per tothom i hi ha d’haver una comunicació per tothom”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa