VadeVi
Jaume Serra creix d’un 1,7 per cent a un 14,9 en quatre anys
  • CA

Una vista de la masia de Jaume Serra

La marca Jaume Serra, del Grup García Carrión, ha guanyat més de 13 punts de quota de mercat entre 2008 i 2012 i ha desbancat algunes de les etiquetes més emblemàtiques dels cellers líders en el sector, Codorníu i Freixenet, segons que informa elEconomista.es .

En aquests quatre anys la seva marca de cava ha passat de tenir un 1,7 per cent a un 14,9 per cent de quota de mercat a l’Estat espanyol, segons dades de la consultora IRI . Aquestes dades revelen que la marca Anna Codorníu tenia un 12 per cent el 2008 i un 11,3 per cent de quota el 2012, mentre que la marca Carta Nevada de Freixenet tenia un 12,8 per cent de quota de mercat en 2008 i un 11 per cent el 2012.

Per grups, tant Codorníu com Freixenet, amb diverses marques cadascun, segueixen estant per davant de García Carrión, encara que el pes al mercat de l’Estat dels dos grups ha caigut en els últims cinc anys.

Segons el president de García Carrión, José García Carrión, el que ha aconseguit la companyia en el sector del cava, amb un sol celler a Vilanova i la Geltrú, era “impensable fa cinc anys” i si ha estat possible ha estat per diversos factors.

Per començar perquè, segons el president del grup, la crisi va agafar “preparada a la companyia” que portava anys obsessionada amb els costos. I per continuar perquè durant aquests anys de caiguda de consum i dificultats econòmiques, el cava ha guanyat la batalla al xampany, la qual cosa ha dinamitzat les vendes de Jaume Serra tant a l’interior com en l’exterior.

De fet, García Carrión ha passat de vendre 130 milions d’ampolles a comercialitzar-ne 160 milions i, segons José García Carrión, el grup tancarà 2013 amb 165 milions d’ampolles de cava. És més, el cava Jaume Serra és el producte que més exporta el grup García Carrión.

Segons dades de la pròpia companyia, les vendes d’aquesta marca fora d’Espanya suposen actualment el 70 per cent de tot el que produeix. I això que, segons explica José García Carrión, aquestes exportacions han passat del 80 al 70 per cent per l’augment del seu consum al mercat intern.

Un augment que s’ha produït també en uns anys en els quals el cava ha estat en l’ull de l’huracà d’alguns consumidors, en haver-se vist esquitxat pel debat identitari català. “No s’ha de barrejar la política amb el producte més emblemàtic de Catalunya, que és el cava”, sentència José García Carrión.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa