
!--akiadsense-->
El ple del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Cava, després de 4 hores llargues, ha aprovat aquest dilluns i de forma unànime el seu Pla Estratègic. Es tracta d’un document sense precendents que vol enfortir el cava, la seva imatge, el seu prestigi la seva qualitat i el seu origen.
El president de la DO Cava, Javier Pagès explica, en declaracions a Vadevi que “era un ple molt important i s’ha mostrat la unitat del sector amb l’aprovació unànime del document. Són molt bones notícies pel consumidor. És una decisió històrica”.
“La DO Cava fa un pas endavant, decidit i bo. I això no vol dir que critiquem el que s’ha fet fins ara, però el que està clar és que hem d’anar cap a endavant. Un pas que no el veurem demà mateix, però ajudarà a prestigiar el cava”, assegura Pagès.
L’etapa final d’aquest full de ruta es concretarà amb l’aprovació de la modificació del plec de condicions. Aquest plec recollirà l’aposta per la qualitat, per una major diferenciació dels diferents tipus de Cava i establirà un sistema de classificació territorial.
Per Pagès, aquest Pla Estratègic ajudarà a equilibrar els diferents interessos d’elaboradors grans i petits, “hem buscat elements que vagin bé a tothom. No hem fet res a mida per ningú. El que volem és posar en valor el producte, la vinya, el territori i l’origen, què és el que demanda el consumidor”.
La imatge d’unitat d’un sector que en els últims anys està en crisi és el que més valoren tots els actors. El president de l’Institut del Cava, Damià Deàs, considera trascendental l’acord d’aquest dilluns i creu que “la unitat del sector ha fet possible donar un gran pas”. De la seva banda, Pere Guilera, president de Pimecava creu que “és una bona estratègia i de futur”.
L’acord assolit persegueix la revaloració del territori i l’origen, reforçant la qualitat del Cava amb una nova normativa complementària d’altíssim nivell d’exigència qualitativa recolzada per la garantia màxima de certificació pròpia de les denominacions d’origen. Tot per consolidar la qualitat i, alhora, aclarir la decisió de compra, facilitant la identificació de la qualitat de tots els productes. Es busca, així, oferir al consumidor millors criteris d’informació i decisió. A més, s’ha creat un sistema propi de zonificació i ordenació geogràfica consistent i útil pel consumidor.
Sobre l’increment d’exigència dels caves Premium, Pagès voldria que aquesta nova normativa servís per atraure de nou als cellers escindits ara fa prop d’un any i que ara formen la marca Corpinnat. “Quina il·lusió em faria a mi”, diu Pagès a Vadevi, “perquè com més unitat millor ens aniria, estaria molt bé, però no em correspon a mi prendre aquesta decisió”.