El nombre d’ampolles produïdes i etiquetades amb segell DO Cava ha caigut en prop del 14% respecte al 2019, fins les 215 milions totals. A més a més, les expedicions amb destinació a mercats exteriors també han baixat prop del 8%, malgrat és un mercat que guanya pes aglutinant el 71% de les vendes totals.

Així es desprén de les dades presentades aquest dimecres 3 de març per part del Consell Regulador de la DO Cava. El seu president, Javier Pagès, considera que no són bones xifres, però que tenint en compte la situació s’esperaven resultats molt pitjors: “Hem superat les expectatives i crec que en bona part és gràcies a la diversificació dels mercats”, comenta en declaracions a Vadevi. “El fet que el Cava estigui present en diversos països, permet equilibrar comportaments entre aquells on hi ha hagut males xifres i els que han funcionat millor”.

De fet, tot i que Alemanya segueix sent el principal mercat de consum, hi destaquen creixements significatius a Rússia (+17,47%), Lituània (+16,73%), Suècia (+12%), Finlàndia (+11,83%) i els Països Baixos (+9,93%). Pel que fa a països com Regne Unit o els Estats Units, on es patia per l’impacte que podia tenir el Brexit o els nous aranzels d’entrada, el resultat “ha estat positiu en el primer cas, ja que al mercat britànic ha crescut un +6,55%, i no tant bo amb els americans, on el comportament ha estat pitjor que la mitjana”, segons comenta Pagès.

Pel que fa al tipus de criances, “al 2020 les preferències han estat els escumosos joves, en detriment de les guardes superiors; i també hem de donar menció especial als ecològics, que han presentat un comportant força positiu i destacable” en el conjunt global de dades.

“La situació econòmica i social continua sent complicada, però afrontem el 2021 amb il·lusió perquè serà el primer any de la implantació del nou Pla Estratègic de la DO i estem segurs que aportarà molts beneficis al sector i al Cava”, conclou el president.

Nou comentari

Comparteix