Josep Lluís Bonet anteposa les marques a les denominacions d’origen

El president de Freixenet afirma al Fòrum del Màrqueting del Vi de Logronyo que els propers 10 anys seran clau per als vins de l'Estat espanyol

Segons publica ABC, el president de Freixenet, Josep Lluís Bonet, creu que el vi de l’Estat espanyol es juga el seu futur en la pròxima dècada, que serà clau per posicionar als cellers de l’Estat en el mercat internacional, perquè ara estan per darrere dels vins de països com França, Itàlia o Austràlia.

Bonet ha participat en el Fòrum de Màrqueting del Vi, que se celebra a Logronyo, on experts de tot el país debaten sobre les fórmules per incrementar la venda de vi espanyol.

El responsable de Freixenet, en declaracions als periodistes, ha considerat que en realitat és la imatge de les marques la que incrementa la venda d’un vi i no el seu conjunt, a través d’una denominació d’origen.

En aquest sentit creu que la seva empresa és una de les que ha contribuït al fet que “el cava sigui un actiu nacional” una cosa que “ha costat molt esforç durant diverses generacions i una obsessió per la marca”.

“Creiem que la batalla està aquí, en les marques, perquè si un pertany a una denominació tan important com Rioja té avantatges, però totes les denominacions d’Espanya fan bon vi i tenen ganes d’ocupar una bona posició en el mercat”, ha dit Bonet.

Per això, ha insistit, “la gran batalla la donaran les marques: són les que ocupen els mercats i les que han de fer un gran esforç en els propers deu anys, que és on ens juguem el futur, molts països ens porten avantatge” , ha dit.

Segons Bonet, els vins de l’Estat tenen “la millor relació qualitat preu del món” però tot i així cal incrementar l’esforç en promoció exterior “perquè una Espanya tancada no anirà a cap lloc, cal sortir al món, encara que sigui amb retard”.

El grup empresarial que presideix té un celler a Rioja (situat a Àlaba) que ven en l’actualitat uns tres milions d’ampolles l’any.

La seva intenció és augmentar aquesta xifra a curt termini “per col·locar-se al nivell de cellers mitjans molt interessants, dels que són el múscul de la DOQ Rioja” ha conclòs Bonet, que ha admès que el projecte de l’arquitecte japonès Toyo Ito per construir un nou celler a Rioja (valorat en uns 20 milions d’euros) “de moment està en cartera, ho farem però ja veurem quan” .


Josep Lluís Bonet és el president de Freixenet FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari