La Gastronòmica estrena el podcast “Fem el Toc”

Emetran, d'entrada, una sèrie de deu capítols centrats en donar a conèixer productes i territoris de l'Empordà

“La pandèmia ens ha deixat coses molt dolentes, però també ens ha donat temps per pensar en noves idees; i com a consumidor habitual de podcasts, vam pensar que aquest podria ser un bon format per compartir continguts enogastronòmics del territori, on hi tenim tot de productes interessants i de grans històries al darrera”. Qui parla és Jaume Montanyà, qui juntament amb la sommelier Clara Antúnez formen tàndem a La Gastronòmica. “La nostra empresa ofereix experiències, i aquesta nova aventura n’és una més”, afegirà la sommelier, sumant a les que organitzen i acompanyen des de fa uns anys al voltant del vi, i molts d’altres productes del territori des de Palamós, i arreu del territori català i internacional.

“Fem el TOC”, que és com s’anomena el podcast, “és un programa que s’estructura en tres parts”, explica en Jaume. “Comença amb una entrevista que tindrà una relació indirecta amb un segon tema “en el qual anem presencialment a visitar un elaborador o productor i acabem amb un tast sensorial a partir de comentaris frescos i que puguin arribar a tothom”.

La sommelier Clara Antúnez | L.G.

“Els sommeliers hem explicat els vins i altres productes d’una manera massa tècnica, avorrida per molta gent” dirà la Clara; “i ara ens n’hem adonat que cal parlar d’una manera més directa, i sobretot, que hem de donar veu a les persones que els elaboren“. I això és el que fan al podcast, on no contents amb això, encara ens atrevim a explicar “què hi ha més enllà del producte i la persona”, a partir d’especialistes que puguin aportar algun element novedós, interessant…, nous aprenentatges sempre amb el leit motiv del producte i el territori“.

Per posar un exemple, en el segon podcast visiten i parlen amb l’elaborador de La Rufa, una cervesa artesana de l’Empordà, però prèviament entrevisten un meteoròleg, que parla d’un fenòmen únic a la zona: la rufa també és el nom que s’utilitza per identificar un núvol que sobrevola l’Albera anunciant l’arribada de la tramuntana.

Sigui com sigui, donaran cabuda a productes de diferents tipus, no només vi “que hauria estat molt més senzill”, pel coneixement que tenen dels productes vinícoles catalans i empordanesos. Antúnez comenta que “hi ha una mancança de coneixement molt gran dels productes que s’elaboren a Catalunya, i creiem que s’ho valen i que mereixen tenir veu a partir de continguts divulgatius i didàctics que vinguin de gust escoltar a través d’aquest nou format”.

Jaume Muntanyà, de la Gastronòmica
Jaume Muntanyà, de la Gastronòmica | L.G.

Contingut clar, i malgrat “inicialment ens preocupava especialment la part tècnica, perquè volíem un producte ben fet tècnicament”, diu Antúnez, la solució va venir de la mà de Locutors Catalans i Ràdio Palamós que els han ajudat amb els muntatges, les ràfagues, veus en off i altres elements “radiofònics” necessaris. “Estem molt agraïts pel suport, perquè sabem que el programa manté els estàndards de qualitat que volem oferir sempre des de la Gastronòmica”.

Inicialment, i gràcies al suport d’Aigua Vilajuïga, s’emetran deu programes, i més endavant, diuen, ja es veurà. De moment, els dos primers continguts estan penjats a Itunes i Spotity.

Nou comentari