VadeVi
La DO Montsant aposta per la tecnologia i ofereix més informació a les contraetiquetes gràcies al codi QR
  • CA

Tots els vins de la DO Montsant que s’embotellin a partir d’ara tindran a la seva contraetiqueta un requadre amb taques blanques i negres. Es tracta d’un codi, anomenat QR, que ja es perfila com al substitut dels codis de barres però que lluny de portar informació per a un ús comercial o comptable serveix per aportar informació a l’usuari, al consumidor. En aquest cas, les ampolles de vi donaran a conèixer la denominació, la seva història, els seus vins i les seves característiques.

Es tracta d’encriptar l’etiqueta del vi per tal que el consumidor tingui molta més informació que la que hi cap en un tros de paper. Per llegir aquest codi només cal un telèfon mòbil equipat amb un programa que es pot descarregar a través d’Internet. Aquesta justament és la gràcia del sistema: “el mòbil el portem sempre a sobre i gràcies a aquesta tecnologia qualsevol persona a qualsevol lloc del món i en qualsevol moment podrà tenir informació de la nostra denominació de manera immediata”, explica Gerard Amorós, gerent de la DO Montsant.
[[frase]]
Per accedir a aquesta informació els usuaris hauran de fer una foto al codi QR amb el mòbil. D’aquesta manera l’aparell llegirà la informació encriptada i es connectarà a Internet perquè l’usuari pugui accedir a una pàgina web creada específicament perquè es pugui llegir a través del mòbil. Gerard Amorós ha explicat que “la pàgina web es farà en 2 o 3 idiomes perquè ho puguin utilitzar consumidors d’altres països com Estats Units o Alemanya”.

De moment, s’ha incorporat aquest codi a les ampolles embotellades per la denominació i que s’utilitzen en actes públics, promocionals o com a obsequi però que no es poden trobar al mercat. A partir d’ara apareixarà en totes les ampolles de la DO i, segons Amorós, “d’aquí 2 o 3 mesos ja se’n podran trobar a les botigues” tot i que reconeix que “no serà generalitzat fins d’aquí un any” quan ja estiguin etiquetades les ampolles de la propera anyada. Ja hi ha un celler de la DO Montsant però, Cingles Blaus, que des de fa quatre mesos utilitza aquest sistema en les etiquetes dels seus vins. De fet és el primer de l’Estat que ja s’ha llançat a aplicar aquest codi.

Aposta per la tecnologia

Aprofitant la Fira del Vi de Falset d’aquest cap de setmana, la DO Montsant presentarà aquest sistema innovador mitjançant l’estand de la DO i el donarà a conèixer a tots els consumidors.

Aquesta iniciativa arriba poc després que la DO s’hagi digitalitzat a fons i, gairebé a diari, ofereixi totes les notícies, novetats i informació sobre la seva activitat i la dels seus cellers a través d’Internet. Actualment, la DO compta amb pàgina web, un blog en català, castellà i anglès, un canal propi a youtube i una pàgina al Facebook. La DO Montsant pretén aprofitar les noves tecnologies per arribar al públic en general, i molt especialment el consumidor més jove, i per internacionalitzar-se.


El codi es pot llegir mitjançant el mòbil FOTO: DO MONTSANT


D’aquí a un parell de mesos ja es podran veure les primeres ampolles FOTO: DO MONTSANT

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa