Miguel Torres Carbó recorria a principis dels anys ’50 les vinyes amb el seu Renault 44. Foto: VADEVI">

Per celebrar 60 anys de la primera verema de Sangre de Toro, Bodegas Torres ha tret al mercat la nova anyada amb una imatge renovada, més sòbria i elegant, que convida al consumidor a realitzar un fascinant viatge als orígens a través de la història d’aquest vi, nascut de la tenacitat i determinació d’un home amb una visió per al futur del celler, de la mateixa manera que l’han tinguda les altres generacions de la família abans i després que ell.

La història de Miguel Torres Carbó, la 3ª generació al capdavant de Bodegas Torres, recorria a principis dels anys cinquanta, Miguel Torres Carbó, incansablement les vinyes amb el seu Renault 44 en busca dels més preuats raïms negres de la regió, garnatxa i carinyena, per crear un vi diferent, que expressés l’autèntic caràcter de la terra. Així comença la llarga història de Sangre de Toro, que va veure la llum per primera vegada el 1954.

Per a Miquel Torres Maczassek, director general dels Cellers Torres: “ Sangre de Toro viu avui una segona joventut. Representa allò autèntic, la recuperació d’aquells valors d’abans, fruit d’una filosofia i manera de fer sense pretensions, motivada per l’experiència i l’amor al què es fa"> ”. I afegeix: “ Renovem el disseny per retre homenatge al meu mi avi, que va aconseguir fer realitat el seu somni i iniciar el camí de la internacionalització, que les generacions posteriors hem continuat amb el mateix entusiasme"> ”.

El nou disseny està inspirat en la imatge del Sangre de Toro original; manté l’essència de la marca de fa 60 anys, però amb un toc de modernitat. Busca evocar l’anhel i la il·lusió de la tercera generació per donar a conèixer a tot el món la qualitat dels seus vins, transportant al consumidor als anys 50, amb la imatge en blanc i negre d’un Miguel Torres Carbó somrient, recolzat en el seu Renault 44 i envoltat de vinyes, i les paraules que va pronunciar impreses en una tipografia clara i nítida, com a testimoni d’aquest somni fet realitat: “ El meu somni és que els nostres vins siguin coneguts i reconeguts per la seva qualitat arreu del món"> ”.

El vi més internacional de Bodegas Torres

Sangre de Toro va ser el primer vi embotellat per Torres, fet que va suposar un gran encert per part Miguel Torres Carbó i una ferma aposta per la modernitat en una època en què predominava la producció a granel. El nom va néixer fent referència a la mil·lenària tradició mediterrània del cultiu del raïm. Des de Mesopotàmia fins a Grècia, el toro va ser el símbol de la cultura del vi; al déu del vi Dionís –Baco pels romans – el descrivien els poetes grecs i romans com “poderós com un toro”

o “fill del toro”, i explicaven que la seva sang era en realitat vi.
Marca de referència a l’Estat espanyol, Sangre de Toro va aconseguir consolidar-se ràpidament als principals mercats internacionals. Als anys 70, la marca ja estava present en més de 50 països dels cinc continents, que es convertirien en un centenar vint anys més tard.

Al llarg de la seva trajectòria, Sangre de Toro ha conquistat nombrosos premis i reconeixements tant nacionals com internacionals. Actualment, és el

vi més internacional dels Cellers Torres i es comercialitza a més de 150 mercats. Creix també la presència d’aquest vi en locals de moda amb aire retro"> i tasques i bars de tota la vida que s’han fet populars entre el públic jove, per ser considerat sinònim d’allò autèntic, del que ha estat sempre fidel als seus orígens.

La màxima expressió del vi mediterrani

L’aposta d’aquest vi per la autenticitat, per expressar la més pura essència mediterrània, s’ha mantingut al llarg de les dècades amb la utilització de les varietats autòctones garnatxa i carinyena, si bé s’ha anat adaptant a les tendències alimentàries i enològiques de cada època, erigint-se sempre com un gran aliat de la cuina mediterrània.

Quan va néixer, el 1954, el mateix any que Ernest Hemingway rebia el Premi Nobel de Literatura per la seva obra ‘

El vell i la mar’, el seu gran temperament i caràcter el convertiren en el complement ideal de la cuina espanyola de l’època, basada en plats tradicionals rústics, molt consistents i rics en calories. Amb la re
volució dietètica dels setanta, que reivindicava una alimentació més sana i equilibrada, els mètodes perfeccionats d’elaboració i criança van permetre ressaltar l’expressió màxima de la fruita i de l’envelliment en roure, resultant en un Sangre de Toro d’estil més flexible i lleuger com a testimoni del canvi de mentalitat.

A finals del s. XX, amb la sofisticació de la cuina espanyola, Sangre de Toro va adoptar un tall modern que s’ ha mantingut fins als nostres dies. El temps ha convertit Sangre de Toro en un vi actual, com una fruita vellutada i madura, elegant i amb certa complexitat. És un vi versàtil, que harmonitza tant amb la cuina més tradicional de guisats, caça, barbacoes i paelles, com amb les tapes i creacions gastronòmiques més actuals.

Nou comentari