VadeVi
La Terra Alta posa «els seus tresors» al descobert
  • CA

Entrar al mercat barceloní és un dels objectius més perseguits en tots els àmbits i sectors, i el vitivinícola no n’és una excepció. Precisament, la iniciativa “Els vins de la Terra Alta, tresors per descobrir” ha portat aquest dilluns al Palauet de Passeig de Gràcia un showroom de vins de la Terra Alta per a donar-los a conèixer a un públic professional de l’àmbit de la restauració, l’hostaleria i també altres prescriptors del sector.

En total, vint-i-tres cellers de la comarca han presentat el seus millors productes durant les més de quatre hores de jornada. Quina és la característica que fa especial el vi, amb quines varietats s’ha elaborat –garnatxa, però també sirà, cabernet, sauvignon blanc o morenillo-, quins percentatges en fan els cupatges, preus de venda al públic o quin tipus de viticultura duen a terme eren preguntes habituals en els diversos sets que ocupava cadascun dels elaboradors.

Els cellers participants foren: 7-Magnífics-Torres, Altavins Viticultors, Bernaví, Bodegues Pinord, Celler Bàrbara Forès, Celler Batea, Celler Cal Menescal, Celler Coma d’en Bonet, Celler Cooperatiu de Gandesa, Celler Frisach, Celler Germans Balart, Celler Josep Vicens, Celler Piñol, Celler Xavier Clua, Ecovitres, Edetària, Herència Altés, Jordi Miró, Lafou Celler, Pagos de Híbera, Sant Josep Vins, Vins del Tros i Vins La Botera. Cellers, molts d’ells, que han estat guardonats en diversos concursos com els Premis Vinari, la Guia de Vins de Catalunya o el concurs internacional de les Garnatxes del món.

La jornada va reunir a més de 400 persones i va tancar portes cap a quarts de 9 del vespre.

El projecte Terra Alta+

Aquesta jornada és una de les accions del projecte “Terra Alta+”, impulsat pel Consell Comarcal i amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya per al desenvolupament local. A partir de diverses activitats, el projecte preveu dinamitzar el sector i reforçar la posició de les empreses vitivinícoles de la zona.

Després d’una primera fase d’anàlisi, el pla d’accions contemplava dos grups de treball:

– Estratègia de Terroir, de gamma mitja-alta, amb l’objectiu de posicionar els vins que s’elaboren a la Terra Alta sota un segell de qualitat i posant èmfasi, entre d’altres, en les característiques del terroir –o terrer.

– Estratègia de Gran Consum, que cerca formes de posicionar el sector i el seu producte al gran consum, arribant a nous perfils de consumidors.

Enguany, el sector ha optat per la primera estratègia que els permeti augmentar la presència de vins de gamma mitja-alta de la Terra Alta a la restauració catalana, amb especial atenció a la restauració de Barcelona i rodalies. Precisament seguint aquest precepte és que s’ha organitzat el showroom al Palauet de Passeig de Gràcia de Barcelona.


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa