La cadena de supermercats Lidl continua compromesa amb la indústria agroalimentària de Catalunya consolidant any rere any l’aposta pels productes i proveïdors locals. Segons dades compartides per la companyia i recollides per l’ACN, durant els últims tres anys, han adquirit producte procedent de tot el territori català per valor d’uns 2.000 milions d’euros.

Els vins, entre els principals productes

Aquest compromís amb els productes del territori també s’ha vist reflectit, segons la marca, en un increment de més del 40% en el nombre de referències que la cadena compra a proveïdors del país, aconseguint ja les 1.800, i que comercialitza tant a les seves botigues de tot l’Estat com en les internacionals.

Entre els principals articles que Lidl adquireix a Catalunya destaquen diferents varietats de fruites i verdures, embotits, lactis, vins i olis. Alguns d’ells es venen de forma continuada mentre que uns altres es comercialitzen per temporades.

En els últims anys la cadena ha apostat també per la internacionalització del producte català. Dels gairebé 690 milions d’euros que va comprar a Catalunya el 2021, va destinar el 30% a l’exportació a la seva xarxa internacional de 12.000 botigues en una trentena de països.

Segell
Segell “és d’aquí, és bo”, de la marca Lidl

‘És d’aquí, és bo’

Aquesta tendència també s’ha vist reforçada des del llançament l’any passat d’una iniciativa pensada per a fomentar el consum de producte català en les seves més de 120 botigues repartides pel territori. Sota el segell És d’aquí, és bo, la cadena identifica més de 150 articles catalans, de manera que el consumidor compta amb informació sobre l’origen del producte posant així en valor al sector primari local.

A través d’aquesta iniciativa, comparteixen, s’està “incrementant en les seves línies de Catalunya la presència d’articles amb segells de qualitat” de diferents DOP i IGP catalanes, com les peres de Lleida, les pomes de Girona, la vedella dels Pirineus i les diferents varietats d’olis i vins.

El compromís de Lidl amb els proveïdors locals, diran, és un “altre factor clau per a explicar l’impacte positiu que té la seva activitat a Catalunya”. Aquest reforç en la seva aposta pel producte català implica també l’increment del nombre d’empreses locals amb les quals col·labora de manera recurrent. Així, en els últims tres anys, “l’ensenya ha fet un salt, tant qualitatiu com quantitatiu, incrementant un 15% el nombre de proveïdors locals amb els quals treballa, i que ja superen els 170.

Tot això es tradueix en una ferma aposta pel desenvolupament tant d’empreses consolidades com de petits proveïdors catalans, contribuint així a la sostenibilitat de la indústria agroalimentària catalana.

En aquest sentit, l’any passat va aconseguir un acord amb la cooperativa lletera catalana Campllong per a comercialitzar la “Llet Campllong”, una llet de kilometre 0 que garanteix un preu mínim per litre de llet per al ramader català.

23.000 llocs de treball a Catalunya

Des de fa més de 25 anys Lidl és present a Catalunya i continua amb la voluntat de continuar expandint-se en el territori. En aquest sentit, i segons un Informe d’Impacte de Lidl a Espanya, elaborat per la consultora independent PwC, l’empresa és responsable -de manera directa, indirecta i induïda- d’unes 23.000 ocupacions a Catalunya (un 0,68% del total català) i aporta més de 1.000M€ anuals al PIB del país, que equivaldria a un 0,56% del total.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa