Bon menjar i bon veure. Són dues de les premises de les festes de Nadal a casa nostra. A l’entorn d’un bon àpat i un bon vi sorgeixen les més apassionants converses. I una de les grans estrelles de la taula és el cava. La situació económica del país no sembla pas la millor, i resta molt per sortir de la situació de crisi. Tanmateix, hi ha coses que no canvien i que paguen la pena un petit esforç. Per exemple, tenir un bon cava. Ni boicots ni res que s’hi assembli pot amb la força dels vins escumosos catalans,capaços de competir amb qualsevol producte de qualsevol indret del món.

Si tot segueix com ara, les vendes aniran força bé. En aquestes dates es consumiran uns 36 milions d’ampolles. La xifra ja és prou important i agafa rellevància si es té en compte que representa un increment d’un 4% respecte al mateix període de l’any anterior, segons previsions del Consell Regulador del Cava. El president, Gustau García Guillamet, va explicar que només “una previsió”, calculada segons les dades dels nou primers mesos de l’any 2010 i “les variacions habituals de l’últim trimestre” que solen produir-se.

De gener a setembre, s’han venut un total de 147.956.423 ampolles, fet que suposa un increment del 9,96% respecte el mateix període de l’any passat. Les vendes en el mercat interior ascendeixen a 56.000.494 (un 4,58% més que l’any passat), mentre que en el mercat exterior s’han distribuit 91.955.929, un 13,51% més.

García Guillamet ha valorat les dades i ha afirmat que “en un context actual tan difícil, aquests resultats són gràcies a l’esforç que hi han fet les empreses”. El president també ha destacat l’increment produït en el mercat exterior, liderat per Alemanya, on s’han venut 22.915.113 ampolles durant els nou primers mesos de l’any, fet que suposa un increment del 20%.

El segon país més consumidor de cava és el Regne Unit, amb un total de 19.633.372 ampolles venudes. Guillamet ha volgut comentar l’increment de les vendes a Bèlgica, on s’han venut 14.258.327 ampolles, un 41% més. Amb aquest augment, ocupa la tercera posició, tradicionalment dels Estats Units, que se situen ara en el quart lloc. Al Japó l’increment també és notable: un 23,5% respecte al mateix període de l’any anterior. En total, s’han venut 4.085.728 ampolles de cava al país nipó durant els nou primers mesos de 2010.

El president del Consell Regulador del Cava també ha destacat la tendència de desestacionalització del consum. “Fa uns anys, el Nadal representava el 50% de les vendes de cava de tot l’any i ara és el 39%. La resta, es consumeix al llarg de l’any”, ha apuntat.

García Guillamet ha explicat que el cava combina perfectament amb els àpats típics de Nadal, i ha convidat els consumidors a no deixar la copa de cava per a les postres. “És una beguda perfecta per a l’aperitiu i que pot acompanyar durant tot l’àpat”. En aquesta línea, els entrants sintonitzen bé amb el cava brut o extra brut. Les carns combinen millor amb el cava brut o sec de certa criança, i les postres i dolços solen anar acompanyats per un cava semi o dolç.


Brindis amb cava. FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa