Més de 50 cellers catalans presenten 200 programes de promoció del vi català a l’estranger

L'objectiu és internacionalitzar els vins catalans a 34 països, sobretot a Estats Units, Japó, Xina i Suïssa

L’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) ha rebut més de 200 programes de promoció de productes vitícoles en el mercat de tercers països amb l’objectiu d’entrar a la convocatòria dels ajuts de la nova mesura d’informació i promoció de l’Organització Comú del Mercat (OMC) del sector vitivinícola. La inversió total que han presentat els cellers per a la promoció a tercers països puja als 38 milions d’euros, segons informen des del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural. En total s’han presentat més d’una cinquantena de sol·licituds que engloben cellers, associacions, organitzacions professionals i Denominacions d’Origen.
Els programes de promoció que s’han presentat són, principalment, per a la internacionalització dels productes vitícoles catalans en 34 països, principalment als Estats Units, Japó, Xina i Suïssa.
[[frase]]
La inversió total que han presentat els cellers sol·licitants per a la promoció a tercers països és de 38 milions d’euros a quatre campanyes vista, és a dir, des del dia 1 de gener d’aquest any 2009 i fins al 31 de juliol del 2012. Es podrà subvencionar fins al 50% de la inversió que destinin els cellers a aquesta mesura.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el següent pas serà la valoració dels programes per part de l’INCAVI per realitzar una llista puntuada i prioritzada que es trametrà al Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí (MARM) i es crearà una Comissió Nacional de Selecció de Programes formada per totes les Comunitats Autònomes on es resoldran els ajuts i els beneficiaris.

L’ajut a la promoció a tercers països està recollit en la nova Organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola, i té com objectiu fomentar el coneixement de les característiques i qualitats dels vins amb la finalitat de contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a la consolidació o, en el seu cas, a l’obertura de nous mercats a tercers països. En total, a Espanya es distribuiran 160 milions d’euros per aquesta mesura en cinc campanyes.


Promoure els vins catalans a l’estranger és un dels objectius del sector FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari