El bon temps es resisteix a marxar i els matins assolellats promouen l’hora del vermut llarga i distesa. Tant agrada fer el vermut que les novetats s’incorporen a l’oferta de l’aperitiu quan aquesta moda ja està ben consolidada entre diverses generacions i amb productes aptes per a la majoria de les butxaques. Ens trobem amb casos de repetidors, com és l’exemple del Celler Bellmunt del Priorat, propietari de la marca Dos Déus, i que ara sorprèn amb la nova marca Fontalia.

Presenten una versió jove del seu vermut amb dues ampolles, el Fontalia Dry Red, un vermut negre i sec, és a dir, amb poca addició de sucre, elaborat de manera tradicional amb una fórmula secreta de 38 botànics. També hi ha el Fontalia Classic Red, un vermut negre que alleugera els mesos de pas per bóta dels seus antecessors Dos Déus i que repeteix fórmula secreta amb 38 botànics. La presentació no deixa indiferent, disseny d’una ampolla moderna i divertida que crida l’atenció a ‘modernos’ i estetes. Tots dos tenen un preu aproximat de 6,95€.

Ningú ens negarà que el vermut té un caire social. I per això, la comunitat de vins online Wineissocial també pica l’ullet a la beguda. Treuen com a novetat el vermut Barbarosso elaborat de garnatxa negra i aromatitzat amb les millors espècies mediterrànies, evitant les més dolces. El resultat és un vermut de caràcter força vinós i nascut a les vinyes de la DO Alella. Es podrà comprar properament a través del seu portal.

Anteriorment, apuntavem en l’article del primer any d’activitat del Museu del Vermut que aquest estiu havien tret la versió blanca del seu vermut Cori, produït pel mètode tradicional de l’autèntic vermut de Reus i que continuen elaborant conjuntament amb la firma Miró. És un vermut lleuger, molt aromàtic i d’un postgust mitjà i refrescant per donar la benvinguda a l’hora de l’aperitiu.

I també les firmes més clàssiques continuen innovant. En aquesta línia, l’aposta del Celler Sort del Castell, conegut per la marca Yzaguirre, va per la sangria Mar & Sol (9% alc.). Està elaborada amb varietats de la zona del Camp de Tarragona, raïms de garnatxa i carinyena, i seguint una recepta genuïna que utilitza espècies suavitzadores i que també freqüenten les fórmules del vermut, com són la canyella i la vainilla. I per fer-la més atractiva, l’han vestit amb look mariner. Una ampolla estilitzada amb franges blanc-i-blaves i tap de rosca vermell. I aquesta no és l’única proposta de sangria de la marca, sinó que acompanya a la Zurra, amb una graduació alcohòlica més alta (13,5%), i a la de menys graduació, Clarea (7%).

Per últim, i amb una proposta més participativa, és la de la casa Miró de Reus amb l’anunci del nou vermut casteller, el qual naixerà la propera primavera amb l’objectiu d’ajudar a finançar les activitats de les colles castelleres de Catalunya. Per a donar-lo a conèixer, s’ha llançat un concurs obert a tothom per a dissenyar-ne l’etiqueta. El premi per a la imatge escollida és ben especial: 300 euros en metàl·lic i el pes del guanyador/a en vermut Miró. Ara bé, ens haurem d’esperar fins a la diada de Sant Jordi per a degustar aquest nou vermut i veure la nova ampolla.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa