Patrick Torrent: "Catalunya ha de ser un destí enoturístic integral"

El director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, recorda que dels 300 cellers visitables només un 10% s’explota turísticament

El dia europeu de l’enoturisme se celebra aquest diumenge i a Catalunya les bases estan posades per aconseguir que sigui un destí integral en aquest sentit, però encara amb deures per fer.

El proper mes de gener es convocarà de nou la Taula de l’Enoturisme, per tal d’analitzar les accions que es desenvoluparan durant l’any 2016, un any temàtic dedicat a la gastronomia i a l’enoturisme.

A més s’analitzarà l’impacte de les iniciatives desenvolupades durant tot aquest any amb un pla d’acció dotat amb 600.000 euros.

Una d’elles va ser la realització el mes de juny del primer workshop temàtic al Monestir de Santes Creus amb presència de 34 operadors especialitzats en enoturisme. Es van reunir amb 40 empreses catalanes i en van sortir 650 entrevistes.

Per Patrick Torrent, però, “el més important d’aquesta trobada és que aquesta mateixos especialistes que treballen amb destins com Burdeus o Napa Valley, van considerar que el potencial de Catalunya és altíssim, molt més alt del que els havia semblat en un primer moment”

Pel director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, “cal aconseguir que Catalunya desenvolupi tot el seu potencial i es converteixi amb un destí enoturístics integral i no per àrees com fins ara”.

Torrent recorda que quan es va crear la Taula d’Enoturisme formada per tots els sectors implicats, es va analitzar la situació actual “i es va constatar que prop de 300 cellers estarien en disposició de dedicar-se l’enoturisme, però només ho fan prop d’un 10%”

El director executiu de l’Agència Catalana de Turisme diu que “s’ha detactat un increment en l’activitat però cal anar més enllà”. Per això un dels grups de treball dde la Taula d’Enoturisme es dedica a observar el sector per analitzar quin és l’impacte econòmic, quins són els números que permetin desenvolupar la feina dels altres dos grups de treball: el de la qualitat del producte i el de l’estratègia.

Les dades estadístiques es donaran a conèixer a mitjans de l’any vinent.

Pel que fa a la inversió prevista, per Torrent, els 600.000 euros arribaran fins a la primavera i a l’espera de nous pressupostos, la voluntat és incrementar aquesta partida al màxim i poder integrar el turisme del vi a Catalunya. Un destí turístic per excel·lència.

Nou comentari