Raimat proposa una nova classificació del vi per ajudar a triar al consumidor

El celler ha decidit, després de dos anys d’estudis, facilitar al consumidor l’elecció d’un vi simplificant la seva classificació

Raimat reinventa la forma d’entendre i classificar els vins. El sistema pioner valora els vins en funció de la seva intensitat i ho indica a l’etiqueta.

Per primera vegada es classifiquen tots els vins del celler en funció de la intensitat per tal que la persona que l’hagi de comprar pugui identificar quin són els seus gustos propis i en conseqüència els maridatges més adequats.

Javier Pagès, director del grup Codorniu, ha entonat el “mea culpa” assegurant que des dels cellers no han posat les coses fàcils als cosumidors, “ja sigui pel llenguatge, la terminologia no fem que el vi sigui senzill”.

“Hem detectat que quan una persona es troba davant d’un lineal no sap ben bé quin és el referent que ha de fer servir per triar un vi. L’etiqueta li parla de varietats i de denominacions d’origen però no tothom reconeix aquestes referències com a vàlides i per això n’hem inventat una altra” diu Pagès.

Diego Pinillos, responsable d’enologia del grup Codorniu ha estat l’encarregat d’explicar que és el que la gent trobarà a les noves etiquetes dels vins de Raimat.

D’entrada “els colors, que pretenen evocar la filosofia mediambiental i de sostenibilitat que impera al celler de Raimat, però a més hi apareixen les imatges de dues rodes, amb numeració de l’1 al 10. Una pels vins blancs i una altra pels negres i rosats, i cada un dels vins té ara un número determinat”.

Així Pinillos deia de la mateixa manera que amb les notes de tast professionals acabes fent la comparativa, amb aquest nou sistema volen que el consumidor ajusti el seu gust. És a dir que un cop tastat un dels vins identificat a un número després sigui més fàcil fer una nova elecció en funció del “número d’intensitat” que més s’adequi al seu gust.

Les dades

El grup Codorniu s’ha decidit a fer aquesta classificació amb els vins de Raimat després d’haver comprovat què mou al consumidor a triar un vi o un altre.

Amb xifres relatives a tot l’estat, i a través d’una enquesta encarregada per Raimat amb més de 1000 persones, els resultats apunten que a un 70% de la població li agrada provar coses noves però la tria és sempre complicada.

Els 65% dels enquestats admet que no sap poc o res sobre vins, i per això 9 de cada 10 opten per deixar-se aconsellar. A més un 44% no sap definir quins són els vins que li agraden.

A vegades per manca d’informació, per a 7 de cada 10 persones, l’etiqueta de l’ampolla no aporta dades suficients per triar i encertar, i per això, el 54% confessa que se sent desconcertat a l’hora d’optar per un vi nou i 6 de cada 10 enquestats diuen que no saben quin vi escollir en funció del menjar que l’acompanyarà. Més del 73%, a més, conclou que el món del vi està pensat només per experts.

Així, un 44% tria el vi en funció de la denominació d’origen, i el 21% es guia pel preu. Com a cirteris principals, la marca, i la varietat del raïm, un 10% i només un 8% escull en funció de l’etiqueta.

Raimat que ven a tot el món, ha comparat aquesta xifres amb altres del Japó, Suïssa, o els Estats Units i han comprovat que s’assemblen molt. I tot i que els gustos en funció de les cultures són uns o uns altres, creuen que classificar els vins amb aquesta númeració d’intensitat, és a dir que l’1 sigui el més suau i el 10 el més intens és aplicable arreu.

Nou comentari