Sole G. Insua: “Els joves tenen interés pel vi però ens cal parlar el seu llenguatge”

El meu vi, les meves normes‘ dona nom a la darrera campanya de la Denominació d’Origen Catalunya que persegueix l’objectiu de promocionar el vi que s’elabora sota el seu paraigües, i en extensió, el vi del país, fent-lo arribar a tot tipus de consumidors. “Hem estudiat molt els motius que allunyen el vi dels joves, i ens hem adonat que hi ha una percepció preocupant que creu que és un producte elitista i sofisticat, i un altre percentatge important el té per una beguda antiga, com d’abans”, deia Sole G. Insúa, responsable de la DO Catalunya. Insúa ha participat en una de les taules de diàleg en el marc de l’Aula de la Setmana del Vi Català.

“En tot cas, continuava Insúa, detectar aquesta realitat ens ha servit per dissenyar una campanya de comunicació que pugui arribar a aquest perfil de gent que malgrat sembli allunyada del vi, té un interés pel producte”. ‘El meu vi, les meves normes’ ha de servir precisament per això, “perquè cadascú consumeixi el producte a la seva manera, amb la gent que vulgui, “quan, com i on es vulgui i utilitzant un llenguatge modern, gens estrident, que apropi enlloc d’allunyar”. I a més a més, afegia, “trencant les barreres de ‘no bec vi perquè no sé treure el tap’, o ‘no en bec perquè no sé si sabré triar bé’, o fins i tot ‘perquè no tinc la copa adequada per gaudir-ne'”.

Insúa insisteix que hi ha una part positiva en tot plegat, i es que “l’interès pel vi entre el consumidor jove hi és” i que durant els mesos de pandèmia s’ha accentuat la tendència de triar producte de proximitat, que de fet és “un els tres atributs més valorats a l’hora de triar un o altre vi”, segons estudis d’aquesta DO. “Les tendències del vi canvien a velocitat de vertigen i es fa difícil dir cap on anirà tot plegat”, dirà, “però també és cert que el nucli de la comunicació no ha de variar”, en visió d’aquesta denominació d’origen, “posant el consumidor al centre, i no el producte com s’ha fet fins ara, i trobar els atributs que ens connecten amb ells que seran les persones que ens triaran a l’hora de gaudir d’una bona copa”.

Podeu recuperar aquí el vídeo promocional de la campanya ‘El meu vi, les meves normes’.

Nou comentari