Mequedovino és la segona tenda del grup MeQuedoUno. És, bàsicament, una comunitat de compradors de productes relacionats amb el sector del vi on es cerca aconseguir el millor al millor preu del mercat. És, purament i durament, comerç on-line. I funciona. Si més no així ho afirma un dels responsables i soci fundador de l’empresa, Borja Recolons, que recorda que qui compra a Mequedovino acostuma a repetir perquè ha trobat el que buscava. Com diu aquest jove, el vi té encara una bona sortida. Tanta, que des de MeQuedoVino venen entre 200 i 1.000 ampolles diàries, en funció del producte en oferta.

En un món com és el d’Internet, on es cerca i es recerca sense parar, “quan tens un client el fidelitzes. T’està dient que li has encaixat. I més en aquest sector, on qui compra acostuma a ser un bon coneixedor del producte. Oferim, bàsicament, varietat, qualitat, sorpresa i preu”. Són les armes amb les que juguen.

El preu de les ampolles se situa en l’espectre mitjà i mitjà alt, amb un cost d’entre 10 i 15 euros de mitjana. Els vins poden ser gens, poc o molt coneguts, però es compta amb la confiança del client. I no només de les ampolles es viu. A Mequedovino hi entren també tots els accessoris haguts i per haver. L’origen dels vins és divers, encara que de tant en tant en surten de catalans. El problema dels vins autòctons, rebla Borja Recolons, és el desconeixement que se’n té fora del Principat.

Només s’oferta un únic vi diari, que apareix a la portada de la web. Es posa a la venda a mitjanit i s’atura quan s’acaba o bé quan ha passat el temps marcat (normalment unes 48 hores). Mai s’avisa del que sortirà al mercat, ni en quin moment. No es venen productes que ja es van posar en el passat a disposició dels potencials clients.

Mequedovino permet conèixer les ofertes diàries per e-mail. La persona interessada també pot fer-se “fan” de la pàgina a Facebook o fer un seguiment a Twitter, on apareixen les novetats.

Què es fa amb les restes? Mequedovino ha trobat una solució. En el moment en què hi ha productes acumulats s’organitza una liquidació salvatge. Les caixes poden arribar a sortir per només 5 euros. Com en les vendes normals, no s’avisa sobre quan es farà ni sobre què hi haurà. Els vins arriben a les llars en un màxim de set dies.

Per participar en la iniciativa cal registrar-se. Per pagar ni ha prou amb una targeta VISA o MasterCard. No s’accepten xecs, ni talons ni girs postals. Al comprar, s’afegeixen al preu del producte les despeses d’enviament, que canvien en funció del destí o de si s’adquireixen dos o tres unitats i el pes final. Mequedovino envia un mail de confirmació.

Si el mateix dia es compren diferents productes de les tendes MeQuedoUno, MeQuedoVino, MeQuedoHogar, MeQuedoKids, MeQuedoChic o durant la liquidació, només es paga una despesa d’enviament.

Com s’ho fan a Mequedovino per disposar de bons productes a bon preu? Jugant amb el mercat. En situacions com l’actual de crisi econòmica molts cellers disposen d’una gran quantitat de productes amb una difícil sortida. L’empresa d’Internet els obre una porta a clients nous. Els cellers petits, amb més problemes de distribució, són habitualment els més interessats a posar els seus vins en els portals d’Internet.

Mequedouno té 600.000 usuaris entre els diferents portals. Les ofertes diàries arriben a tots els registrats. No hi ha un nombre exacte de caixes que es posen a la venda. Sempre és diferent. Depèn de l’stock que hi hagi de la referència en aquell moment concret. No podem fer una mitjana. Hi ha campanyes que ens sorprenen per la manera com funcionen i d‘altres perquè van pitjor del que havíem pensat inicialment. Encara que cada cop és més fàcil fer una previsió, tot és una sorpresa diària, afirma Borja Recolons. El responsable de Mequedouno afirma que els preus que ofereixen són, sens dubte, els més baixos, fins i tot del mercat on-line durant les 24 hores que dura l’oferta

No hi ha un besteller clar, però el que acostuma a tenir més sortida en el sector del vi és tot el relacionat amb les DO més conegudes o amb millor premsa, el que permet entendre que als productes catalans els costa tenir sortida a la xarxa, de la mateixa manera que a les botigues i restaurants.

Recolonscomenta que Mequedovinoestà obert a qualsevol oferta dels cellers. “Quan les tenim valorades, i veiem que són una veritable oportunitat pels clients, fixem els detalls i fem la venda. Les condicions sempre estan subjectes als interessos mutus del proveïdor i de Mequedovino”.


Web de Mequedovino FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa