VadeVi
Vins i caves incrementen les vendes a l’exterior
  • CA

El sector agroalimentari català viu un bon comportament respecte l’activitat exportadora, tal i com indiquen les dades de l’Institut Català d’Estadística. Així, el primer trimestre d’enguany es va tancar amb un increment del 21,5% respecte del mateix període de l’any passat.

Per subsectors, la indústria càrnia manté el lideratge, i va exportar per un valor superior als 637 milions d’euros durant el primers quatre mesos de l’any, amb un increment percentual del 18,61% respecte del mateix període de 2010. Pel que fa a la fruita, sobresurten els increments interanuals referits al primer quadrimestre en exportació de pomes -increment de 114,8%- i peres – increment del 75%. L’altre gran subsector, dins l’agroindústria, el de vins i caves, ha incrementat també les vendes a l’exterior, i ha generat més de 136,7 milions d’euros.

D’altra banda, tot i que la zona euro continua essent el principal mercat, destaquen també els augments de les vendes a d’altres mercats durant els primers quatre mesos d’enguany. Així, destaquen Rússia, mercat tercer consolidat i en creixement, i els països del Golf Pèrsic com a noves destinacions de les expedicions de fruita, principalment la Unió d’Emirats Àrabs. Quant als productes carnis, Rússia – increment del 32,53% -, Hong Kong – increment del 42,72% – i Corea del Sud -155,04% – han experimentat un augment de la demanda de produccions catalanes, fora de la Unió Europea. Pel que fa als vins i caves, Estats Units és el mercat tercer on s’aprecien increments de vendes significatives (20%) i un volum exportat important, tot i que també cal tenir en compte el mercats de Xina – augment de 172,7% – i Brasil – augment de 103,2% pel seu potencial. Pel que fa a l’oli d’oliva, Estats Units és el mercat tercer més important en compres, i destaquen els comportaments a l’alça d’Austràlia, Regne Unit i Brasil que han incrementat per sobre del 50% les compres a Catalunya d’aquest producte.

El Departament d’Agricultura defineix la internacionalització del sector agroalimentari com un dels eixos estratègics, i per això, a través de l’empresa pública Prodeca, ofereix a l’agroindústria catalana serveis de suport a la promoció comercial exterior.


Brindis amb cava. FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa