Neix ‘Oliaigua’ per mostrar el patrimoni culinari de Menorca al món

La publicació precedeix la candidatura menorquina com a Regió Europea de Gastronomia 2022

Una revista digital trimestral i gratuïta, amb descàrrega per a mòbil, tauleta o web

Una revista digital trimestral i gratuïta, amb descàrrega per a mòbil, tauleta o web | Balears Vadevi

Ha començat el compte enrere cap el 2022 i Menorca es prepara per la cita amb la gastronomia internacional. Per això ha sortit al carrer el primer número d’Oliaigua, una revista digital –trimestral i gratuïta, amb descàrrega per a mòbil, tauleta o web– apadrinada per Joan Roca, xef del Celler de Can Roca (3 estrelles Michelin), que neix amb l’objectiu de donar suport a la candidatura de Menorca com a Regió Europea de Gastronomia 2022 per l’IGCAT (International Institute of Gastronomy, Arts and Tourism).

La publicació rep el nom d’un dels més populars plats tradicionals menorquins –senzilla sopa a base d’aigua, oli, hortalisses i verdures, que se serveix calenta o freda segons l’època de l’any–. Així és també, a partir d’ara, el nom de la nova aposta promocional de la gastronomia local de Menorca. Una revista que pretén aportar una major difusió dels valors culinaris de l’illa, donant a conèixer les seves inicitativas més innovadores i rellevants.

Editada en tres idiomes (català, castellà i anglès, pensant en la seva projecció internacional), comptarà amb nou col·laboradors, entre ells l’actriu menorquina Ruth Llopis, intèrpret, entre altres, de sèries com ‘El Secret de Puente Viejo’ (Antena 3) o ‘Valeria’ (Neflix). A més a més, ‘Oliaigua’ compta amb altres vuit col·laboradors d’excepció, a més de Llopis: Borja Beneïto, expert i referent gastronòmic; Lluïsa Coll, coordinadora de Regió Gastronòmica; Bep Al·lès, expert gastronòmic de Menorca; Francesc Font, tècnic agrícola; Sara Sanchís, sommelier; David Baret i Edu Cendán, periodistes; i Fra Roger, membre d’entitat gastronòmica. Aquest és un projecte compartit entre l’administració pública, entitats i associacions del sector, així com el sector gastronòmic privat.

La directora insular d’Economia del Consell de Menorca, Pilar Pons, ha dit a Balears Vadevi que “Oliaigua vol ser un aparador del que és i representa Menorca, no només pel que fa a la gastronomia, que és el seu principal objectiu, també hi entrarà tot tipus de producte fet a l’illa, des de l’artesania a la industria pròpia, també l’arqueologia. Oliaigua és una finestra de Menorca al món”. Per això és digital, interactiva, molt visual, innovadora: “El fet de ser per dispositius mòbils i tablets -diu Pons- permet arribar més enllà del públic local que és l’objectiu principal per incentivar l’economia local. Mostrem Menorca perquè faci moltes ganes venir quan poguem tornar a viatjar”.

“A cada número es mostraran indrets espectaculars de Menorca, s’explicaran curiositats de la nostra parla, es mostren experiències viscudes per persones conegudes de Menorca relacionades amb la gastronomia emmarcades en diferents llocs emblemàtics o típics de Menorca. Cada número serà una sorpresa!”, diu la directora insular.

La creació i edició de la revista està feta per empreses menorquines, productors, dissenyadors gràfics i traductors. El primer número, subvencionat per Sobirania alimentària de la Conselleria d’Agricultura del Govern Balear a través de fons de l’ITS, inclou diverses temàtiques i formats, sempre amb el producte local com a eix transversal.

La revista Oliaigua està produïda per Esguard Publicacions, amb una àmplia experiència en l’edició de publicacions digitals i Més que imatge Produccions, amb un llarg recorregut en la producció d’audiovisuals.

Nou comentari