A Barcelona, en ple barri de Sant Antoni, hi ha un petit santuari per als amants del vi. Es diu Amovino i és molt més que una vinoteca. És un espai viu, acollidor i obert on el vi és l’eix d’una comunitat que no para de créixer. Amb la passió com a motor, aquest projecte impulsat per tres socis francesos ha sabut fer-se un lloc al cor de la ciutat i dels que busquen una experiència vinícola autèntica.
Fundada el 2017, Amovino va néixer de la mà de Nicolas Blanc, Guilhem Millat i Lili Millat, tres amics units per la curiositat i l’amor pel vi. Tot i venir de França, van trobar a Catalunya un territori ric, vibrant i encara poc conegut en el món del vi. “Volíem crear un espai on la gent pogués tastar vi, aprendre i gaudir sense por de no saber”, explica Guilhem Millat. D’aquí va néixer una idea que ha evolucionat en un projecte complet: bar de vins, vinoteca, restaurant i sala per a tastos i esdeveniments.
Una carta viva que respira territori
Des del principi, Amovino va tenir clar que volia posar el vi català al centre. La seva carta de vins a copes era íntegrament catalana, una aposta que han mantingut amb orgull. “Hi ha una diversitat brutal, cellers que treballen amb passió, varietats autòctones i una història vinícola apassionant”, defensa Millat.
Aquesta carta canvia cada dos mesos, un detall que sorprèn i entusiasma molts clients. “No volem que sempre es demani el mateix. Ens agrada que la gent descobreixi, que s’arrisqui”, afegeix el propietari de l’establiment. Aquesta rotació constant permet donar visibilitat a molts petits elaboradors, especialment aquells que aposten per vins naturals, ecològics o de mínima intervenció.

La selecció és curosa i honesta. No es mou només per tendències, sinó pel que connecta amb el seu públic i amb la filosofia del projecte. “Treballem molt amb cellers que coneixem personalment. Ens agrada saber qui hi ha darrere d’un vi”, diu Millat. I el client ho nota: moltes vegades, l’experiència a Amovino és la porta d’entrada al vi català per a gent que no sabia ni que existia aquesta riquesa.
Un espai per quedar-s’hi
L’espai d’Amovino està pensat perquè la gent hi passi estona, sense pressa. A la vinoteca, més de 150 referències esperen a ser descobertes. Al restaurant, una cuina freda pensada per acompanyar el vi amb tapes, conserves de qualitat i embotits artesanals. “El menjar no ha de tapar el vi, sinó acompanyar-lo”, defensa Millat.
Però Amovino no és només un lloc per beure. També és un espai de formació, descoberta i comunitat. Cada setmana s’hi fan tastos temàtics, maridatges, sessions a cegues o trobades amb cellers. “Ens encanta veure com la gent reacciona quan no sap què està bevent. De sobte descobreixen un blanc del Montsant o un escumós del Penedès i s’enamoren”, assegura un dels propietaris d’Amovino.
Aquestes activitats tenen un objectiu clar: fer caure barreres. “El vi encara fa respecte a molta gent. Nosaltres volem trencar aquesta por i fer que tothom s’hi acosti amb ganes de gaudir”, afirma Millat. La carta inclou explicacions senzilles, l’equip està format i sempre disposat a recomanar. “No hi ha preguntes tontes. Només ganes de saber”.

Un equip amb ànima
L’èxit d’Amovino no seria possible sense un equip apassionat. A més dels fundadors, hi treballen cinc professionals del món del vi. “El nostre objectiu és que la gent se senti acollida. Que entri per una copa i es quedi per l’ambient”, expressa Millat.
Aquest esperit es nota també en la relació amb els productors. Amovino no vol ser només un aparador, sinó un aliat del vi català. “Ens agrada portar el celler a Barcelona. Que el viticultor pugui explicar el seu projecte en persona. Això genera un vincle que va molt més enllà de la venda d’una ampolla”, explica el propietari de l’establiment de vins barceloní.
Fer barri i fer país a través del vi
Una de les coses que més valoren els fundadors és la fidelització del públic. “Tenim clients que venen cada setmana. Gent que ha après amb nosaltres, que ha tastat per primer cop un trepat o una garnatxa peluda aquí. Això ens fa molt feliços”, diu Millat.
Amovino també participa de la vida del barri i de la ciutat. Formacions per a empreses, activitats per a turistes, col·laboracions amb altres botigues… Tot suma. “El vi és una excusa per connectar. I nosaltres volem ser un pont entre la vinya i el carrer”, conclou el propietari i expert.
En un moment en què el vi català busca nous canals, nous públics i una renovació en la manera de comunicar-se, projectes com Amovino són claus. Perquè no només venen vi: el comparteixen, el fan accessible, el fan estimar. I ho fan des d’una mirada honesta, rigorosa i entusiasta.
En paraules de Guilhem Millat: “El vi català encara té molt per dir. I nosaltres estem aquí per escoltar-lo… i per brindar-lo.”