VadeVi
La Ruta del Vi DO Tarragona esdevé una eina clau per turisme de la regió

La Ruta del Vi DO Tarragona es consolida com una de les principals eines de promoció turística de la denominació i de dinamització del territori. Així ho confirmava la Denominació d’Origen Tarragona durant la Segona Jornada de Rutes del Vi. L’enoturisme al nostre territori, celebrada el passat dimarts en el marc de Firagost i dedicada a analitzar el potencial de l’enoturisme com a motor de desenvolupament econòmic i de cooperació territorial. La presidenta de la DO Tarragona, Maria Rosa Blanch, fou una de les protagonistes de la jornada, participant tant en l’acte inaugural com en la ponència dedicada a la Ruta del Vi DO Tarragona i en la taula rodona final, centrada en les sinergies i les oportunitats de negoci vinculades a l’enoturisme.

Durant la seva intervenció, Blanch va presentar la Ruta del Vi DO Tarragona, una iniciativa que, segons explica la DO, estructura l’oferta enoturística del territori a partir de la col·laboració entre cellers, establiments turístics, restauradors i altres agents. L’objectiu és oferir als visitants una experiència que connecti el vi amb el paisatge, la gastronomia, el patrimoni i la cultura, generant valor afegit tant per al sector vitivinícola com per a l’economia local.

Maria Rosa Blanch, al celler | Foto: E.V.

La Ruta del Vi DO Tarragona és molt extensa, ja que reuneix experiències repartides entre les dues grans àrees: el Camp de Tarragona i la Ribera d’Ebre. L’oferta inclou visites a cellers, tastos, activitats culturals, allotjaments i propostes gastronòmiques que permeten descobrir la riquesa paisatgística, històrica i vitivinícola del territori. En aquest sentit, la presidenta de la denominació va destacar la implicació dels cellers en el projecte. “Des de la DO Tarragona estem fent una gran feina, hem engrescat a tots els cellers perquè participin, cadascun aportant la seva singularitat per a oferir la millor experiència segons els interessos de cada visitant”, afirmava Blanch.

L’enoturisme, al centre de la jornada

La trobada celebrada a Firagost va reunir representants del sector vitivinícola, administracions i professionals del turisme per reflexionar sobre les oportunitats que ofereix l’enoturisme. A més de la presentació de la Ruta del Vi DO Tarragona, la jornada va servir per compartir experiències d’altres territoris vitivinícoles, com les rutes del vi del Bages i de la Conca de Barberà.

El programa també va incloure una taula rodona dedicada a les sinergies i les oportunitats de negoci vinculades a l’enoturisme. Durant el debat, els participants van abordar qüestions com la sostenibilitat, el màrqueting i la necessitat de generar sinergies entre els diferents agents implicats en el desenvolupament de l’activitat enoturística.

Amb la seva participació en aquesta trobada, la DO Tarragona va voler fer valdre el paper de la Ruta del Vi com una eina per promocionar el territori i articular una oferta enoturística conjunta. Segons la denominació, la iniciativa és cada vegada més important en el territori, contribueix a connectar els diferents agents del sector i dona visibilitat als recursos del Camp de Tarragona i la Ribera d’Ebre a través d’una proposta que integra vi, gastronomia, patrimoni i paisatge.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa