El Consorci de Tutela de Chiaretto e Bardolino, un vi rosat sec del llac Garda, a Verona, ha iniciat una petició perquè les empreses propietàries de les xarxes socials i de missatgeria instantània incorporin una emoticona de vi rosat i, així, sentir-se plenament representats a Internet com, fins ara, ho estan el vi negre i els escumosos blancs. L’entitat ha enviat una sol·licitud al Consorci Unicode, l’organització que supervisa les normes d’escriptura a l’ordinador, una petició perquè creïn una emoticona amb una copa de vi rosat i, a més, han llançat una campanya a Change.org per recollir firmes de suport a la seva iniciativa.
Així, han proposat una emoticona que mostra dues copes de vi rosat brindant, amb un cor rosa al damunt. Segons recull ‘Decanter’, el Consorci afirma que “si escrivim sobre vi als nostres amics a WhatsApp, a Instagram, a Facebook, podem fer servir la imatge d’una copa de vi negre, dues copes d’escumós o una ampolla d’escumós, però falta la representació del vi rosat”. Això, diuen, és perquè “el rosat ha estat minusvalurat durant dècades i això continua a dia d’avui tot i que el vi rosat és un un fenomen mundial”. Des del Consorci opinen que és hora d’acabar amb això i que els amants del rosat tinguin la seva emoticona.
El 2018, un productor de vi nord-americà va fer una proposta semblant perquè el vi blanc tingués una emoticona pròpia, però va ser rebutjada pel Consorci Unicode.