VadeVi
Jean Leon presenta The Wine Library Collection a la Barcelona Wine Week
  • CA

En el marc de la Barcelona Wine Week (BWW), aquest dilluns el celler Jean Leon ha presentat The Wine Library Collection, una selecció limitada d’ampolles històriques que posa en valor el seu patrimoni vitivinícola i el llegat del seu fundador. La presentació ha anat a càrrec de Mireia Torres, directora general del celler, i del sommelier Sergi Castro, que han destacat el paper del temps com a element clau en la identitat dels vins de Jean Leon.

La col·lecció reuneix anyades representatives de quatre dels vins més emblemàtics de la casa, totes elles conservades durant dècades al celler de la propietat sota condicions òptimes. Entre aquestes, destaca Jean Leon Vinya La Scala Cabernet Sauvignon Gran Reserva, amb les anyades 1979, 1988, 2000 i 2009, un recorregut per més de trenta anys d’evolució d’un dels cabernets de referència del Penedès. També formen part de la selecció Vinya Le Havre Cabernet Sauvignon Reserva (2004, 2009 i 2015) i Vinya Palau Merlot (1998, 2000 i 2014), vins que evidencien la capacitat d’envelliment i l’expressió varietal dels sòls de la finca.

Completa la col·lecció Vinya Gigi Chardonnay, distingit per ser un dels primers Chardonnay fermentats en bota de l’estat espanyol. Aquest s’ofereix amb les anyades 2011, 2013 i 2018, una mostra de la trajectòria i longevitat del blanc més icònic del celler.

Mireia Torres, directora general de Jean Leon, i Sergi Castro, sommelier de Familia Torres en la presentació de The Wine Library Collection a la BWW / E.B.

The Wine Library Collection es comercialitza amb una disponibilitat molt reduïda, amb aproximadament 100 ampolles per referència, i es pot adquirir de manera individual. Els preus se situen entre 70 i 235 euros, en funció del vi i l’anyada.

Segons han explicat els seus responsables, aquesta iniciativa vol preservar i compartir la història de Jean Leon. I més que una col·lecció, The Wine Library Collection és una invitació a connectar amb la història viva de Jean Leon. Una última oportunitat, tant per a la restauració com per al públic col·leccionista, d’adquirir vins que encapsulen dècades de passió, excel·lència i visió.

Més notícies
Notícia: La IA, un acompanyant imprescindible per a la vinya i els cellers
Comparteix
La Intel·ligència Artificial s’obre pas en tots els processos vitivinícoles, des del conreu fins a la comercialització i l’atenció al client
Notícia: Vins d’autora per fugir de la invisibilitat
Comparteix
Vuit dones elaboradores prenen la paraula a la Barcelona Wine Week amb projectes únics i trencadors
Notícia: El govern espanyol llança una campanya per promocionar el vi a nous mercats
Comparteix
En l'acte d'inauguració de la Barcelona Wine Week, les autoritats han destacat la importància de la diversificació de mercat i la necessitat de fer cas a les noves tendències de consum
Notícia: Torna el Liquid Vins en una tercera edició amb més de 55 elaboradors
Comparteix
Lluny dels grans formats multitudinaris, l'esdeveniment aposta per un model pròxim, on el diàleg i la descoberta són l’eix central de l’experiència

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa