L’any 2020, el consum d’alcohol als Estats Units va pujar un 2%, en part a causa de l’augment del consum a casa per la pandèmia de Covid-19. A més, però, hi ha un altre factor: els alcopops, les begudes de poca graduació alcohòlica amb saboritzant, que se serveixen en ampolles de 33cl i que estan pensades per al públic més jove. Aquesta és una de les principals conclusions d’un anàlisi de mercat de la consultora de begudes alcohòliques IWSR, que a més espera que les vendes d’enguany pugin encara un 3,8% més, amb una frenada durant els propers anys. Per la seva banda, les vendes de vi van revertir les caigudes de 2019 i van pujar un 0,7%, però s’espera que puguin tornar a caure substituïdes pels licors i els alcopops.

De fet, la consultora espera que aquestes darreres, enguany, es converteixin en la segona categoria més venuda als Estats Units, si més no en volum, superant no només els licors sinó, també, el vi. Les vendes d’alcopops es van disparar un 130% el 2020 i podria passar del 9,6% de volum actual a fins a un 22% el 2025, segons la mateixa consultora IWSR. Aquesta tendència pot anar de la mà del fet que, el 2020, el volum de vendes del vi de baix contingut alcohòlic va més que duplicar-se, juntament amb les marques que ofereixen begudes amb menys calories i menys sucres. També va créixer el consum de vi escumós, especialment de prosecco i especialment el rosat, tot i la caiguda de vendes del xampany. Pel que va a la cervesa, també continua caient, amb una pèrdua del 2,8% en les vendes anuals per volum el 2020 malgrat un lleuger augment, del 3,1%, en les vendes de cervesa d’importació.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa