El programa de televisió Polònia ha fet una picadeta d’ullet al vi català, més concretament, a vins que neixen en territori DO Alella i al cava. En un dels seus darrers gags, on es recrea una empresa que prepara lots de Nadal, s’hi identifiquen fàcilment dos vins que embotella l’empresa Alta Alella i també fan una breu referència als vins amb bombolles.
El gag escenifica el que seria un reportatge del Sense Ficció, Adeu a les Neules, dedicat als lots de Nadal. “Hi ha una empresa catalana que ha volgut revolucionar el sector”, dirà la imitadora de Montserrat Armengou, presentadora real del programa de documentals; i és així que dona pas a Feliu Gironelles, propietari de Lots Gironelles, “empresa que fa més de 110 anys que es dedica als lots de Nadal”.
Gironelles explica els orígens de l’empresa, fundada pel seu besavi, “inventor de primer lot de Nadal entès com a tal”. I continua, “va pensar, ‘com puc seguir explotant els meus treballadors i que s’esllomin amb un somriure?”; I ell mateix es respon: “Va agafar tots els productes que no volia i hi va posar un llacet“, “un geni”, dirà l’actual propietari del negoci de lots.
El set on s’enregistra el gag deixa veure en diversos moments diversos lots de Nadal ja preparats, i entre ells, s’hi pot identificar molt clarament les ampolles de l’AA Pansa Blanca i de l’AA Garnatxa.
Aquest product placement no és l’única picada d’ullet als vins, ja que també es fa una ràpida menció al cava. En el moment en què el protagonista comparteix les novetats de l’empresa, detalla que també fan lots personalitzats, i agafant com a exemple el lot del Barça, comenta que incorpora “un parell d’ampolles de Cava per agafar un pet i oblidar-te del joc de l’equip, i també perquè brindant serà l’única manera d’agafar una copa aquesta temporada”, afegirà el personatge Feliu Gironelles.
