L’art d’explicar històries és clau en l’era moderna on tot passa ràpidament. Prendre’s el temps per absorbir els relats darrere dels productes s’ha convertit en tot un mantra per les noves generacions. El vi és molt més que un elaborat; molt més que una beguda; i molt més que un producte. El vi són les persones que l’elaboren i també les famílies que aposten per la pagesia. Sovint costa separar el món empresarial de la cultura, però aquest sector és capaç d’aglutinar emoció i empresa en un sol cop. Ara bé, aquest sector no seria res sense els seus comunicadors, tant els de dins com els de fora. En una època en què els creadors de contingut ho són tot, hi ha persones que han decidit llançar-se a la piscina de les xarxes socials per comunicar sobre vins. Marta Clot i Pol Aluja són un exemple d’aquesta iniciativa. D’altra banda, també hi ha cellers que han entès que sense les xarxes socials, no existeixes en aquest món globalitzat i han decidit implicar-s’hi, com per exemple el celler Entrebosc, un projecte liderat pels germans Forn.
Marta Clot
Una de les influenciadores més famoses de l’estat espanyol, qui acumula al voltant de 600.000 seguidors a les xarxes socials. Clot va començar en el món de la pastisseria, però ràpidament va veure que el seu lloc es trobava entre vins. Va fer un curs de sommelier i de seguida es va obrir un perfil a les xarxes. La catalana volia apropar el vi a tothom qui la volgués escoltar. Amb un toc humorístic i molt lleuger, Clot és capaç de captivar tant a amants del vi com a curiosos. És considerada una de les creadores de contingut amb més engagement de l’Estat i tota una referent pels catalans. En els seus vídeos es poden trobar des de consells per beure vi, maneres de tastar-lo i fins i tot alguna recepta de begudes que inclouen vins. A més, també ha començat a comercialitzar la seva primera marca de vins, i té a la venda un ancestral anomenat La Pansa Rosada.

Enric, Ferran i Violeta Forn (Entrebosc)
Comunicar a les xarxes socials no sempre és feina dels influenciadors. Si bé és cert que les empreses de qualsevol sector, recorren a aquests personatges virals per explicar històries, hi ha cellers que veuen potencial en fer-ho ells mateixos. Sota el paràmetre que ningú explica millor el producte que qui l’elabora, Entrebosc posa a l’abast de tothom tot allò que passa des que es planta la vinya fins que es comercialitza l’ampolla. Els germans Enric, Ferran i Violeta Forn, amb l’ajuda del seu pare, han apostat per fer valdre la finca familiar, datada de principis del s. XVII, Mas Pubill. Una masia catalana al límit de Castellfollit i Castellar, enclotada a la vall de Grevalosa, dins la DO Pla de Bages. Les xarxes es van presentar com una oportunitat per explicar encara millor el seu projecte, sortir-se de la norma i la tradició i intentar arribar a més públic. Amb un total aproximat de 5.000 seguidors, el seu compte creix a poc a poc, però cada tenen més interaccions i s’estan convertint en tota una icona del contingut en català del sector vitivinícola.

Pol Aluja (Aromes de Vi)
El jove tarragoní va descobrir el món del vi per casualitat i va començar a treballar com a enòleg en diferents cellers. Ara bé, les xarxes sempre li havien cridat l’atenció i va decidir deixar la feina estable al celler de Capçanes per dedicar-se únicament a la divulgació del vi català a Instagram, Tiktok, i a través dels diferents tasts organitzats. El seu compte, Aromes de Vi acumula gairebé 10.000 seguidors entre totes les xarxes. La seva manera d’explicar el vi és pròxima i interessant, però el que de debò enganxa als seus devots és la tria de temes. Aluja només parla de vi català i en català. La tria no és a l’atzar, per al creador de contingut és molt important que la gent conegui de prop el vi del país. De fet, un dels seus objectius quan va començar el projecte era només explicar la cultura del vi català i assegura que té molt clar que així continuarà encara que li ofereixin col·laborar amb cellers de fora del territori català.

