VadeVi
El Cava manté la tendència creixent en vendes aquest 2022
  • CA

La Denominació d’Origen Cava ha fet balanç de números superats els primers nou mesos de 2022. Ho fan amb xifres que, segons l’entitat, conviden a l’optimisme perquè demostren una tendència de recuperació de vendes després de la pandèmia. En els primers nou mesos de l’any, entre gener i setembre, comenten, han registrat un increment de vendes d’un 3,36% respecte al mateix període de 2021, i encara confien mantenir aquest creixement un cop passada la campanya de Nadal.

“Un sector resilient”

“El sector demostra resiliència davant les adversitats i la gent vol continuar celebrant amb cava; enguany, sense restriccions, viurem unes magnífiques festes amb cava”, compartia Javier Pagès, president de la DO Cava, en el marc d’un dinar amb premsa celebrat al restaurant Windsor de Barcelona. I en donava, en part, la culpa de les millores a la recuperació del turisme, a la recuperació de la restauració i a les “bones dades” registrades quant a l’exportació. En aquest sentit, Pagès apuntava que poc més del 72% del producte es ven a l’estranger, malgrat que enguany també s’ha registrat un creixement superior al 14% en les vendes al mercat nacional amb relació a 2021.

El president insistia que el cava és el vi amb DO més exportat de l’Estat i que està present en més de 150 països. D’entre els països on més en consumeixen destaquen Alemanya, Suècia, Països Baixos, Rússia i Suïssa (i als cinc la tendència ha estat creixent), i els Estats Units -segon mercat més important en valor-, Bèlgica, Regne Unit, Japó i França (on les vendes han baixat).

Bones xifres pels Guarda Superior

Els Caves de Guarda Superior (Reserva, Gran Reserva i Paratge Qualificat) han crescut durant els tres primers trimestres de l’any en un 20,41%. Es tracta dels escumosos de major criança, que creixen prop d’un 23% en mercat nacional i prop del 18% en l’internacional.

Cert que el Cava té vendes molt significatives durant Nadal, que ja tenim a tocar, però Pagès insistia en el camí que segueix el Consell Regulador per desestacionalitzar el consum més enllà d’aquestes festes i les celebracions. Apuntava, “es volen obrir nous moments per a gaudir del Cava, bé com l’aliat perfecte per a acompanyar qualsevol menjar, a més de posicionar-lo en l’aperitiu o afterwork“.

Més enllà d’aquest objectiu, amb la mirada a 2023, l’entitat seguirà desplegant el Pla Estratègic amb la voluntat de continuar “revaloritzant el producte”. “Donarem suport a tot el que permeti donar el prestigi que mereix el cava i impulsar-ne el coneixement i consum”, concloïa el president.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa