VadeVi
“Els Flandes del Casots” de Llopart és el nou Cava de Paratge Qualificat
  • CA
|

!--akiadsense-->!--akiadsense-->

Ja és oficial que “Els Flandes del Casots” de Llopart és un cava de Paratge Qualificat i així s’ha publicat al Butlletí Oficial de l’Estat.

Amb aquesta nova incorporació, són tretze els “Paratges Qualificats” reconeguts per complir amb el plec de condicions imposats pel Consell Regulador del Cava. Així mateix, un altre cava de “Can Bas”, propietat de l’empresa Pere Ventura, ha presentat la seva candidatura i aviat podrà obtenir aquesta distinció.

En aquest moment, únicament deu empreses han aconseguit accedir a aquesta categoria per demostrant l’excel·lència i singularitat dels seus paratges. Un reconeixement amb el que es pretén millorar la imatge i el prestigi d’aquest escumós a casa nostra i arreu del món.

El president del Consell Regulador, Pere Bonet, destaca que “el Cava de Paratge Qualificat representa la cúspide de la piràmide de qualitat dels vins escumosos a escala mundial i culmina amb un procés de reconeixement global de l’excel·lència dels caves Premium”.

Tal com la seva definició oficial indica: és el cava obtingut d’un vi produït amb raïm d’un paratge determinat, de les quals les condicions edàfiques i microclimàtiques pròpies, juntament amb uns criteris de qualitat en la seva producció i elaboració, han propiciat un cava de característiques singulars. Els principals requisits per accedir a la categoria “Cava de Paratge Qualificat” són una verema natural, amb un rendiment màxim de 8000 kg/ha,i en vinyes amb més de 10 anys d’antiguitat. També es demana que es vinifiqui a la mateixa propietat, i un rendiment d’extracció màxim per hectàrea de 48 hectolitres, a més de la qualificació del vi base. Un altre dels requisits és que tinguin una criança mínima de 36 mesos i que a l’hora de comercialitzar-ho es faci amb un distintiu específic de control qualitatiu, entre d’altres.

El Cava de Paratge Qualificat forma part del segment premium del cava que, des del Consell Regulador s’està promocionant tant a escala estatal com internacional amb accions de promoció dirigides als principals prescriptors. Aquest segment premium suposa un total de més de 32 milions d’ampolles (+10,75% sobre 2016).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa