VadeVi
La DO Penedès estudiarà la possibilitat de ser Denominació d’Origen Qualificada
  • CA
La DO Penedès definirà el seu futur en el Pla Estratègic que comença a redactar
La DO Penedès definirà el seu futur en el Pla Estratègic que comença a redactar

El Consell Regulador de la Denominació d’Origen Penedès ha iniciat el procés de redacció del Pla Estratègic 2030, on es definiran les línies estratègiques a seguir per la denominació i els seus viticultors i cellers en el període 2021-2030. Amb aquest objectiu s’ha contractat una empresa de consultoria estratègica, que ajudarà i treballarà per recollir totes les visions i definir com hauria de ser la DO Penedès l’any 2030. L’anàlisi inclourà tots els àmbits i actors de la cadena, des de la planificació territorial i la convivència amb altres denominacions d’origen, fins als gustos dels consumidors i les seves dinàmiques de compra, passant per les varietats, l’ecologia, la sostenibilitat, l’elaboració, la comercialització o la promoció entre molts d’altres àmbits.

La planificació comença a la vinya

Un dels grans temes que abordarà el Pla Estratègic DO Penedès 2030 serà l’àmbit tècnic vitícola. Des de la DO Penedès es farà un treball molt profund en escoltar i debatre aspectes clau de la planificació de la vinya, amb l’objectiu d’arribar a un consens en aspectes com l’agricultura ecològica, la coexistència de vinyes en diferents denominacions d’origen, les varietats ancestrals i les varietats resistents o els sistemes de control de qualitat i rendiments. Des de la DO Penedès afirmen que estan convençuts que per potenciar els seus vins, també s’ha de cuidar i protegir l’entorn. És per aquest motiu que el Pla Estratègic també contemplarà aspectes com el paisatge rural, la preservació del territori o la sostenibilitat.

Definir els vins Penedès i la seva identitat

Un dels aspectes que ja s’ha començat a desenvolupar en els darrers temps és la categorització dels vins Penedès. Amb el Pla Estratègic DO Penedès 2030, s’aprofundirà més en aquest tema i es posarà sobre la taula la possibilitat de convertir-se en una denominació d’origen qualificada (DOQ). Igualment, entre d’altres temes, també s’analitzaran els vins sense denominació d’origen que es fan al Penedès o els cellers que elaboren pel mètode natural.

Pel que fa als escumosos, la DO Penedès també tractarà aspectes referents a aquests tipus de vins per tal de poder arribar a punts de trobada amb altres elaboradors del territori que actualment també aposten per vins amb bombolles d’alta qualitat, en referència a Corpinnat amb qui van estar negociant la possibilitat de crear una nova denominació d’origen.

El Pla Estratègic DO Penedès 2030 també analitzarà els nous canals de distribució i venda de vins, i les tendències de promoció i comunicació que serviran per perfilar l’actual imatge de la DO Penedès.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa