La DO Penedès vol acostar la seva marca a Barcelona

Aquesta denominació d'origen fa un canvi estratègic en comunicació per a potenciar el prestigi i l'herència de molts anys dedicats al món del vi

La DO Penedès, en la seva junta plenaria d’aquest final d’octubre, ha acordat evolucionar pel que fa a l’estratègia de posicionament de la seva marca i per tant, dels seus cellers i vins.

Des del 2010, moment que es va redactar el primer Pla estratègic de la DO Penedès, s’ha treballat per implantar-ne les bases, i els eixos principals han estat actualitzar i apropar la marca al consumidor, augmentar la qualitat dels seus vins i potenciar concretament els vins blancs de la varietat estrella del territori: el Xarel·lo. Ara, després de 5 anys en aquesta línia, es comença a treballar en un nou posicionament i així donar a la DO Penedès un nou gir estratègic i diferenciador.

La denominació d’origen Penedès compta amb una de les característiques que la fa singular a Catalunya, ja que és la primera denominació d’origen que es va crear a Catalunya i una de les més antigues de l’estat espanyol. Des de finals del segle XIX, els cellers i viticultors de la regió han estat innovadors en matèria vitivinícola gràcies a l’herència adquirida pels seus avantpassats pioners. Una herència que ara es vol potenciar com a sinònim de prestigi.

Aquesta herència és encara visible avui amb les diferents directrius que està seguint la DO. L’estudi de zonificació, el qual s’aprovarà abans de finals d’any, el desenvolupament de la imatge i marca per la categoria de vins escumosos de qualitat, els Clàssic Penedès, i la riquesa de l’àmplia gamma de vins, passant pels de vora el mar com pels de més de 500 metres d’alçada entre d’altres.

La DO Penedès és internacionalment reconeguda pels seus vins blancs, però des de fa dècades els vinicultors del Penedès han elaborat vins negres de gran qualitat. Uns vins que des de la DO es volen donar a conèixer perquè, asseguren, tenen la capacitat per si mateixos de reposicionar a la denominació a l’altar de les grans del món.

Tradició, herència, arrels i innovació marcaran doncs, a partir d’ara, l’estratègia de comunicació de la DO Penedès. Això implicarà un nou tipus de difusió de la marca que fa molt més èmfasi a comunicar aquests valors únics. L’objectiu serà comunicar als consumidors que la innovació que poden percebre en els grans vins Penedès no és conseqüència de cap moda ni de cap casualitat, sinó de l’experiència de cellers i viticultors que, en molts casos, es remunten a quatre o cinc generacions.

Si l’herència, el prestigi i la innovació seran els eixos del nou posicionament, també ho seran la diversitat i l’origen. La diversitat pel que fa a l’alta qualitat que també es troba en els vins negres, on des de fa moltes dècades, cellers de reconegut prestigi internacional van introduir varietats de raïm que avui conquereixen els paladars més exigents de qualsevol racó del món. I de l‘origen, el qual es vincularà cada vegada més a la ciutat de Barcelona. Els vins Penedès van ser, històricament, els vins de Barcelona, i volen tornar a ser-ho tant de manera racional com emocional, vinculant així dues marques que comparteixen molts atributs d’excel·lència.

El prestigi, serà dirigit a través d’una estratègia de potenciació principalment dels vins d’alta gamma. Herència, prestigi, “savoir faire”, innovació, diversitat i vinculació a Barcelona constituiran la mol·lècula de posicionament de la DO Penedès i el full de ruta del camí a seguir.


Nou comentari