La 34a edició de la Festa del Vi de Gandesa va tancar ahir les portes després d’una setmana d’actes que han demostrat, segons la Denominació d’Origen terraltina, “la bona musculatura dels vins de la DO”. La Nit de les Garnatxes, un dels actes centrals, va lluir un any més malgrat la reducció de l’aforament en un 40% per garantir la seguretat dels assistents. Al sopar hi van assistir 350 persones que van gaudir un any més d’una selecció de garnatxes blanques i del maridatge amb les propostes gastronòmiques de Vicent Guimerà, xef de L’Antic Molí d’Ulldecona.

La mostra de vins, que enguany es va allargar entre el divendres 29 d’octubre fins l’1 de novembre, va tancar amb unes xifres superiors tant en nombre d’assistents com en venda de degustacions del 29% respecte a l’última edició celebrada l’any 2019 (el 2020 es va cancel·lar per la Covid). Enguany, es van vendre un total de 1.913 copes amb 5 tiquets degustació de vins, sumats a la resta de tiquets sense copa. En total es van servir 15.600 degustacions de vins entre la trentena de cellers que van participar a l’esdeveniment.

Abans d’inaugurar els estands i l’espai de tast, la DO Terra Alta havia organitzat tres jornades professionals destinades a públics diversos. La primera va tenir lloc dilluns 25 a l’Església del Poble Vell de Corbera. Una jornada destinada a restauració i hostaleria que va comptar amb la participació de 30 cellers que van donar a tastar més de 150 referències als més de 200 professionals que hi van participar.

També la jornada tècnica destinada als cellers de la DO va tenir una acollida excepcional, amb més participació que mai gràcies a l’interès de les ponències i la importància de cara al futur pròxim dels cellers. Les ajudes per al sector del vi del fons Next Generation i les oportunitats i riscos dels mercats exteriors en l’era post-Covid van ser els temes de les ponències, que van resultar de gran utilitat per als assistents. Finalment, divendres 29 va tenir lloc la trobada més esperad: la presentació de la Ruta del Vi de la DO Terra Alta. Una mostra pels carrers del nucli antic de Batea destinada als professionals del sector turístic on els cellers van presentar els seus productes enoturístics, i que va servir per estrenar també els materials audiovisuals i d’identitat gràfica de la Ruta.  

L’espot de la Ruta ja ha tingut més de 5.000 visualitzacions entre el canal de YouTube i les xarxes socials. A partir d’ara, la DO Terra Alta seguirà centrant els esforços en potenciar la seva Ruta del Vi, un projecte que ha de servir per popularitzar la comarca com a destí enoturístic i potenciar el model territorial i econòmic de la Terra Alta, el celler de les Terres de l’Ebre.  

Nou comentari