VadeVi
‘Catalunya, on el vi és cultura’, el ‘making of’ d’una campanya de país

Diana Roig és una cantant i actriu catalana a qui hem vist sobre els escenaris Cantant sota la pluja o interpretant un dels personatges de l’obra Broadway al Liceu de Barcelona. Ara, un dels últims projectes l’apropa a la vinya i el vi, ja ha estat la imatge i veu escollida per a protagonitzar l’última gran campanya que ha activat el govern, de la mà de l’INCAVI, per a promocionar el vi català.

Catalunya, on el vi és cultura” és un viatge que convida a recórrer i conèixer el país vitivinícola a través dels paisatges i productes que neixen amb el segell d’alguna de les seves onze denominacions d’origen. I per a desplegar la campanya, s’han programat tot un seguit d’accions i formats entre els quals hi ha com a punt de partida un espot publicitari. La proposta, avui, és entrar dins l’anunci i posar nom a cognom als paratges per on camina, els que configuren el relat d’aquesta ambiciosa proposta enoturística.

Paisatges de vinya des del Priorat | Foto: INCAVI

La ruta per Catalunya

“Diuen que el vi és la cultura que batega a les nostres venes, la que ens connecta a casa nostra, Catalunya”, diu Diana en els primers segons de l’anunci. Camina entre files d’una finca de vinya de la DO Empordà, punt de partida del paisatge vitivinícola que de seguida es lliga amb la mar, ja que aquest territori és, juntament amb la DO Alella, dos dels entorns en els quals les vinyes miren (i gairebé toquen) a la Mediterrània.

El viatge continua i la següent parada -en representació de la DO Catalunya– es fa a les úniques vinyes de Barcelona: Can Calopa, a Collserola. Hi ha imatges de gastronomia, que es repetiran al llarg del recorregut, perquè el producte local i de proximitat, i la versatilitat del vi com a producte gastronòmic són també alguns dels eixos sobre els quals s’ha gestat aquest nou relat.

Preparatius de l’equip de gravació en una de les vinyes de La Conca | Foto: INCAVI

“Jo diria que els nostres vins són una expressió de com som, els catalans. Exigents, dedicats, tossuts i apassionats“, continua explicant la protagonista. I per a il·lustrar-ho, imatges amb clau d’història del nostre passat romà a través de l’amfiteatre tarragoní (i recordant els vins amb segell DO Tarragona), o de les restes localitzades al jaciment Font de la Canya, en territori de la DO Penedès.

Hi ha instantànies que posen la mirada sobre el patrimoni de pedra seca de la zona que enclou la Denominació d’Origen Pla de Bages o sobre la vinculació del monestir de Poblet amb el vi, allà on el mapa vinícola català dibuixa la DO Conca de Barberà.

Insistint en els paisatges, la protagonista de l’espot es desplaça ara amb agilitat fins a terres de Ponent (territori DO Costers del Segre) per a mostrar unes vistes d’alçada des de vinyes del Pallars, i continua cap a les vinyes que hi ha als peus de la Serra del Montsant, a la comarca del Priorat (on conviuen dues denominacions d’origen víniques, DO Montsant i DOQ Priorat), per acabar en els imponents Ports i les Roques d’en Benet que abracen el territori i la producció vinícola amb segell DO Terra Alta.

“El vi és cultura i jo trio el nostre paisatge, la riquesa del nostre vi”, conclou la protagonista agafant lloc a una taula parada entre vinyes i fent seu el lema de #JoTrioViCatalà.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa