Vadevi es va fundar sobre una hipòtesi. I aquesta projecció de futur passava perquè els vins catalans aconseguissin esclatar en el mercat i situar-se en qualitat, tipicitat i identitat en un lloc preferencial per als consumidors catalans. Quinze anys després, podem dir que la profecia s’ha complert i a hores d’ara els vins de les denominacions d’origen catalanes són els més consumits dins del mercat interior per més que, una dècada i mitja més tard, encara hi hagi grans espais per conquerir.

El fet és que Vadevi va néixer en un context en què la majoria dels cellers catalans no tenien xarxes socials i amb prou feines disposaven d’una web professionalitzada. Els vins catalans se situaven a la perifèria dels vins espanyols i com a tals eren tractats pels mitjans de Madrid, els principals prescriptors de l’època. Així les coses, el 25 de febrer de 2009 Vadevi va ser el primer digital especialitzat en vins de tot l’Estat espanyol i un dels pioners a Europa. I, en tant que idea d’avantguarda, els inicis van ser difícils, però esperançadors.

Quinze anys més tard, Vadevi ha construït una plataforma de prescripció al servei dels vins catalans. Realitats innovadores com els Premis Vinari o les diverses fires que acosten el sector vitivinícola català al públic final són vent de cua per als cellers d’aquest país, aparadors de diversos formats -potents i reconeguts- que han reconnectat la societat catalana amb les ampolles que provenen del mateix paisatge.

En definitiva, que se sàpiga que els catalans també commemorem victòries. I més encara quan són producte de la feina ben feta, l’estratègia i la perseverança, com ha estat el cas dels cellers catalans. I, ja ho saben els lectors, Vadevi sempre estarà a peu de vinya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa