Exitàs. La Barcelona Wine Week (BWW) ja és -amb només cinc anys de recorregut- el gran aparador dels vins de tot l’Estat, al qual han confluït un miler llarg de distribuïdors i prop de vuit-cents importadors internacionals. I de cara a l’any que ve tot indica que aquest esdeveniment creixerà encara més. Aquests són els resultats i els actius d’una feina ben feta que ha posicionat Barcelona com a una de les grans capitals dels vins del món. L’enhorabona, doncs.

Més enllà d’això, la BWW ha certificat l’explosió dels vins catalans, que han estat els més representats i els que en gran mesura han protagonitzat l’esdeveniment. Una bona notícia, certament. Però també una realitat que pot percebre’s com a inquietant pels grans cellers espanyols de DO’s com la Rioja, Ribera del Duero o d’altres, que des de sempre estan acostumats a una hegemonia incontestada en el mercat. Fent servir el traç gruixut, els cellers catalans estan en millors condicions per anar al món -i més encara si la plataforma de llançament és Barcelona- ni que sigui perquè la moda internacional va cap als blancs i escumosos. Ja en parlarem de com evolucionen les coses, però és evident que la BWW és molt llaminera i no passa desapercebuda des de Madrid.

En qualsevol cas, la BWW ha servit per subratllar la diversitat de l’oferta vitivinícola actual, amb noves varietats, millors elaboracions i nous territoris que s’afegeixen al mercat, sempre convuls, de la distribució del vi. I el vi es beu i es veu millor des de Barcelona.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa