Com fer comerç de proximitat però online

El Celleret de la Marta és una nova proposta per vendre vins i caves a través d’internet

Sembla una contradicció però la venda online pot ser propera, càlida i a mida. Això és el que ha aconseguit Marta Molina amb el Celleret que porta el seu nom.

La venda online, del que sigui, permet comprar a qualsevol hora, en qualsevol moment, sense la pressió d’un horari o d’un desplaçament i finalment té la comoditat que t’ho porten a casa.

Però i si en lloc de ser un missatger que tant li és lliurar un parell de sabates com una joguina us ho portés la mateixa persona que ha triat el producte i poguéssiu intercanviar impressions amb ella?

Això és el que fan al Celleret de la Marta, amb una fórmula diferencial de vendre vins online.

Marta Molina és filòloga, és dedica a la docència i té un passat polític actiu com a regidora de Sant Joan Despí, el seu poble i com a tècnica al Parlament de Catalunya. Però un dia va decidir que això s’havia acabat i que miraria cap a altres llocs. Un d’ells era el món del vi.

La primera incursió va ser a través d’un projecte d’internacionalització dels vins que elaborava una amiga seva, de Sant Sadurní i que la va introduir de ple en el sector. Quan els seus coneguts van saber que estava en contacte amb cellers i que de mica en mica anava descobrint petites joies, molts d’ells li demanaven que els portés algunes ampolles. Haver treballat en política li havia fet conèixer molta gent i cada vegada eren més els que li proposaven que fes d’intermediària.

Va ser aleshores quan va pensar que potser aquesta era una via per poder-se guanyar la vida. Li agradava el que feia, triar vins amb molta cura, portar-los a la casa dels seus coneguts i parlar-los del vi i de qui el fa. I això, és ben bé el que fan al Celleret de la Marta, amb la mateixa il·lusió, diu.

Ara, després de dos anys ja no ho fa sola, però l’esperit és el mateix. Treballa principalment a l’àrea metropolitana, el seus clients són diversos però si ho ha d’acotar afirma que “estaríem parlant de parelles d’entre 30 i 50 anys que consumeixen vi de forma habitual però amb una certa sensibilitat per tastar coses noves”. Sempre que pot ella mateixa lliura les comandes. “Si és un client nou m’agrada conèixer-lo. Si ja el conec m’agrada saber què li va semblar la comanda anterior”, és la manera de millorar la nostra feina i de que el client vegi que la seva opinió realment ens importa”.

La tria dels vins que venen és molt acurada, la immensa majoria són catalans i sempre que pot abans de posar-los al catàleg ha visitat el celler i ha conegut les persones que el fan. “Volem vendre coses xules, qualitat a bon preu”, assegura.

Perquè el vi, diu Marta Molina, “és una companyia, un complement de converses, o el centre d’una conversa, però sempre l’aliat perfecte d’una estona agradable”.

La Marta del Celleret es veu fent-lo més gran, “ara és un somni fet realitat però volem que duri molt més i que fins i tot s’obri al món”.

Nou comentari